Gå til innhold

Ny cpu, ny kjøler...


moesen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sitter nå med en AMD XP1800+ Palomino, men har sett litt rundt på nettet å da fant jeg ut at hovedkortet(MSI KT3 Ultra) mitt støttet AthlonXP 2400+ T-Breed. Ble selfølgelig overasket siden jeg har et ganske gammelt hovedkort så jeg sjekka på sidene til MSI for å se om det stemte;

Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB AthlonXP 2400+ OK

Står det...

Så har jeg da sett litt på kjøling og fant ut at på Thermalright sine sider har de en liste over kjølere og fant en ganske tøff og sannsynligvis bra kjøler:

Thermalright SP-94 Så tenkte jeg at hovedkortet mitt var så gammelt at det ikke gikk an å slenge på en slik kjøler fordi kjøleren trengte hull rundt cpu-sokkelen, noe jeg mener er ganske nytt. Men til min store overaskelse så leste jeg på listen over supported mainboard(eller noe slikt) og fant faktisk hovedkortet jeg har. Dette er en kjøler for meg fordi jeg drar en del på lan og da kan jeg ikke drasse med en tung kjøler som ødelegger coren på den nye cpu'n min ;)

Jeg sitèrer; "Screws through motherboard mounting for LAN party", sammtidig som den kjøler bra. MEN:

På Thermalright sine sider står det at det er en AMD kjøler og mens jeg så på den på Thermalright sine sider tenkte jeg å se den på Microplex også, men der sto den under Intel kjølere...!

Hva er rett?

Noen som vet hva slags vifte jeg kan ha på kjøleren (om den passer)?

Og med det samme jeg har en tråd her nå; er den cpu'n god til overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...