Gå til innhold

FSB og RAM problemer


Tool

Anbefalte innlegg

HJEELP!

 

eg har ett lite problem me min nye pc, Som består av følgene:

 

Abit Is7 Hovedkort (800MHz FBS Dual-DDR osv..)

Intel P4 2.8Ghz 800MHz FSB Northwood

Corsair 512MB PC-400 RAM

Powercolor ATI radeon 9600XT

 

dette kjøpte jeg nytt for 2 uker siden på komplett.no, og da jeg la inn AIDA32 for å sjekke om alt var som det skulle viste det seg at FSB'en og Rammen ikke er helt optimale

AIDA viser at FSB'en Ligger på:

 

REAL CLOCK 200MHZ og EFFECTIVE CLOCK 800 MHZ :cry:

 

Og At rammen ligger på:

 

REAL CLOCK 200MHz og EFFECTIVE CLOCK 400MHz :thumbdown:

 

kan dere hjelpe meg å finne ut hvordan jeg kan sette disse til det som de skal.. finne ikke noe i BIOS som kan hjelpe meg.. der kan jeg bare overglokke CPU'en..er der bare meg eller skal de vises slik?? hjelp trengs. (se hva som står i deres beskrivelse av AIDA32... vis dere har det) takk på forhånd :w00t:

 

## Topic endret av moderator. "Hjelp" er fyfy! -blacktower ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optimal ytelse med et slikt system får du sersom du kjører dual DDR(står i veiledning til HK hvordan du gjør det), men da vil du trenge 2 like RAMbrikker, dvs 2x256 for 512 eller 2x512 for 1024. Det er også en fordel at de er av samme merke og type, da det finnes forskjellige kvaliteter på RAM. Ellers kan du også leke med latency instillingene(mindre gir bedre ytelse), disse er som regel ganske konservativt innstilt fra fabrikant. Men også dette kan du søke deg frem på nettet, da det finnes utrolig mange forum og sider hvor de legger inn optimale innstillinger for HK og diverse RAM brikker.

 

REAL CLOCK 200MHZ og EFFECTIVE CLOCK 800 MHZ 

 

Og At rammen ligger på:

 

REAL CLOCK 200MHz og EFFECTIVE CLOCK 400MHz 

 

P4 har quad-pumped teknologi, dvs den effektive klokkehastigheten på bussen er 4 ganger høyere enn den reelle...

 

Siste er også riktig, DDR-RAM(D=Dual=dobbel) vil vise dobbelhasstighet på denne måten.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...