Gå til innhold

Casio Exilim EX-Z40 eller Pentax Optio S4i?


Anbefalte innlegg

Hvilket bør jeg velge?

Hovedmotivet er barn (i bevegelse) dvs at kameraet bør reagere raskt også inne med blitz og hvis man vil ta flere bilder etter hverandre.

Er det store forskjeller i billedkvaliteten?

Og hva med batterikapasiteten?

Har begge to dockingstasjon for lading og overføring av bilder til pc?

Annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket bør jeg velge?

Hovedmotivet er barn (i bevegelse) dvs at kameraet bør reagere raskt også inne med blitz og hvis man vil ta flere bilder etter hverandre.

Er det store forskjeller i billedkvaliteten?

Og hva med batterikapasiteten?

Har begge to dockingstasjon for lading og overføring av bilder til pc?

Annet?

Dette er ikke noe svar på det du egentlig spør om, men jeg vil gjerne fortelle at jeg også fotograferer barn i bevegelse og at jeg er lei at treg/upresis autofokus. Det blir digitalt speilrefleks på meg ved neste korsvei. Har hatt Ixus V3 og har Canon G3 akkurat nå.

 

Sorry for at jeg ikke kunne svare på spørsmålet ditt, men....jeg synes i hvert fall at det kan være greit å vite.

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Begge disse modellene er forbedret i forhold til forrige modeller, og ettersom de forrige modellene heller ikke var av de verste, er nok begge disse kamera egnet til ditt formål... men som Ravis sier... det eneste som duger hvis du vil ha minst mulig ventetid på fokus, er speilrefleks.

 

Du må nesten prøve begge kameraene og se hvilket du føler deg mest hjemme med. Det går på personlige preferanser, så selv om du kan sjekke tester, må du ikke stole alt for mye på de... stol mest på deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville valgt Pentax Optio S4i.

 

Spør du meg har Pentax Optio S-serien alltid vært bedre enn Casio Exilim Z-serien. Pentax har kunnet by på mange flere funksjoner, blant annet Panorama-bilde-mulighet for å nevne et eksempel. (Dette tilbyr ikke Casio.) Videre har Pentax TV-utgang, det har heller ikke Casio.

 

Videre skal det nevnes at Pentax står for mesteparten av innmaten i Casio Exilim Z-serien. Ikke minst står de 100 % bak linse-systemet. (Linser som forskyver seg sidelengs.) Pentax er da også (fra gammelt av ikke minst) et adskillig mer anerkjent foto-merke enn Casio (som er best på klokker).

 

Av en eller annen grunn er Pentax blitt "svartelistet" fra Akamera.no, og Pentax-kameraer testes derfor aldri her. Ta imidlertid en titt på utenlandske sider! Google på "Pentax Optio S4 review" så får du opp masse.

 

Uansett; jeg må si meg enig med de foregående - skal du ha lynrask utløsertid og minst mulig venting mellom hvert bilde må du nok ha speilrefleks. Både Casio og Pentax fokuserer lynraskt, men kanskje ikke nøyaktig nok for bevegelige mål. Dessuten er det relativt lang ventetid mellom hvert bilde - spesielt om man bruker blitz. (Ingen buffering, avhengig av raskt minnekort.)

 

Lykke til med valget! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...