chrisege Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei, Nå har jeg gjort det virkelig stor. Har en ruter av typen Billion BIPAC-640 AE. Var inne og utforsket noen innstilinger. og tilslutt skulle jeg bare teste ut MACadressefiltere. Fant MACen min, og skrev den inn (trodde jeg, men jeg skrev den feil. Trykket på feil tast). Så nå er jeg totalt utesprett, hvis jeg kobler opp via ruteren. Nå går jeg bare rett på Modemet, og da får jeg bare en maskin på nett. Må det får å få hjelp. Men så til spørsmålet. Har nå vært litt på nette og prøvd å finne en måte å fjerne MACadressene jeg har lagt inn og skru av filteret, men uten hell. Er det noen her som vet hvordan jeg kan komme meg inn på ruteren igjen? Trenger hjelp fort. På forhånd takk.
ranvik Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 reset den til default setings. normalt gjør du det ved og holde reset knappen inn i 30sek og så slå den av og på i gjen,
MorePower Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Kjenner ikke til routeren, men let rundt på den og under den, kanskje finner du en liten reset knapp.
chrisege Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Kjenner ikke til routeren, men let rundt på den og under den, kanskje finner du en liten reset knapp. Finner nok ingen knapp
chrisege Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Skrudde opp ruteren. Der fant jeg en knapp. Holdt den inn vel og lenge (2-3 min), men ingenting har skjedd. Må strømmen stå på??
Popobawa Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Du har vel manualene? Les litt der så finner du ut hvor den knappen er.
MorePower Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Tror strømmen skal være på når du trykker inn knappen. Er slik på min D-Link iallfall.
chrisege Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 Har nå lagt ut brukemanualen, så kan dere se om dere kan finne noe. Manualen ligger her.
Gromle Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Hmm.. jeg finner ikke noe om noen reset-knapp i den manualen. Tipper du må koble deg fysisk til den med en nettkabel å gå inn i routern og tilbakestille.
dyrefoto Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 hvis du vet hvilken MAC adresse du tastet inn så kan du bare bruke et program som heter SMAC 1.2 der kan du taste inn hvilken MAC adresse du vil ha. Så kan du bare gå og rette den på routeren til din MACadresse
Lautsprecher Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 (endret) Har router'n selv, og den må du inn i innstillingene for å tilbakestille. ganske teit egentlig, når du de fleste ganger må resette for å komme inn på innstillingene Bytta til Dlink og nå er det bare fryd og gammen Endret 28. april 2004 av Lautsprecher
chrisege Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 hvis du vet hvilken MAC adresse du tastet inn så kan du bare bruke et program som heter SMAC 1.2 der kan du taste inn hvilken MAC adresse du vil ha.Så kan du bare gå og rette den på routeren til din MACadresse Det er det jeg ikke gjør.
chrisege Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 Har router'n selv, og den må du inn i innstillingene for å tilbakestille.ganske teit egentlig, når du de fleste ganger må resette for å komme inn på innstillingene Bytta til Dlink og nå er det bare fryd og gammen Blir nok en ny ruter her ja. Kan ikke leve uten den. Kan none anbefale noen. De må ha dette: Resetknapp Trådløs tilkobling, (slik at jeg kan bruke det trådløse korte på min bæbare maskin) Støtte PPPoE Link gjerne til noen hos Komplett, eller hvis de selges hos Elkjøp, er det enda bedre.
Admin'c Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 sjekk nyheten på www.digi.no elkjøp selger noen veldig billige d-link 624 routere (er g type)
Radhoo Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 smc Vil ikke anbefale d-link 624+, jeg hadde den. Les tråd
Lautsprecher Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 smcVil ikke anbefale d-link 624+, jeg hadde den. Les tråd Og jeg har den, den funker knirkefritt. er nok bare du som har vært litt uheldig. eneste som hindrer meg i å være konstant oppkobla nå er det hærket av et telenor-modem
Emiil Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Det er forskjellige erfaringer.. Mitt 624+ har jeg megaproblemer med.. Har sendt inn saken til D-link support.. Så får vi se..
Radhoo Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 D-link har gode routere, såfremt til at de fungerer og personlig så synes jeg support-sidene på de skandinaviske sidene er en stor vits. Står absolutt ingen ting på dem. Finner ikke så mange svar på den engelske siden heller. SMC har livstidsgaranti og support sidene deres er mer utfyllende.
Keworkian Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Har selv d-link DI-624 og har akkurat mottatt garantilapp for å sende den tilbake til D-Link, den driver nemlig å resetter seg selv. Dette er et problem jeg har sett at ganske mange har, uten at der ser ut til å ha kommet noen løsning fra d-link sin side. Virker også som flere og flere databutikker slutter og selge d-link nettopp fordi de har så mye feil på dem. Det er hvert fall grunnen til at Digitalimpuls har sluttet å selge dem (i følge dem selv). Men så er jo 108Mbits støtten litt fristende da (men er vel noen andre som også har dette), men hjelper vel ikke så mye hvis ikke routern fungerer.
chrisege Skrevet 29. april 2004 Forfatter Skrevet 29. april 2004 Har sett litt på denne. Er det noe å satse på?? Noen som har noen erfaringer med den?? Noen som vet om det er resetknapp på denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå