oksa Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Jeg tenkte på å slå av WEP i routeren og heller gå får "connection control" på MAC nivå på en SMC wireless router. Hvordan er sikkerheten da? Tenker da på både at ingen "ikke godkjente" skal bruke routeren og den internetttilkoblinga den gir, men også den informasjonen som går mellom godkjente MAC adresser og routeren.
Mosess Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Det gjør du lurt i.. men alikevel er vel muligheten der for å komme inn.. dessuten er det vel minimalt med ytelsestap på wep så det sikrere å ha den der alikevel?? uansett, hvis du har skikkelig mac-kontroll blir det sikrere, men aldri helt sikkert
LOZER Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 uansett, hvis du har skikkelig mac-kontroll blir det sikrere, men aldri helt sikkert Gjør man MAC kontroll skikkelig vil nok ikke nabon få logget seg på LOZER
Mosess Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) enn om naboen sniffer til seg mac adressen til hosten eller routeren og bruker denne som seg selv til å endre instillingene på routeren til å godkjenne segselv, eller enda verre, bruker seg selv som falsk gateway og sniffer nettbank-passord og slikt?? EDIT: tihi... Endret 27. april 2004 av Mosess
knut Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Anbefaler bruk av både WEP og MAC-filtrering. med WEP kryptering kan du surfe relativt uforstyrret uten at andre ser hva du surfer på. Med MAC filtrering kan du igjen ha kontroll over hvilke maskiner som får tilgang til nettet.
Pansergnom Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Ja, for dette er noe hvilken som helst nabo klarer Jeg har nå sett mange folk på forumet her som ikke engang skjønner hvordan de bruker internettsidene til ngt for å endre enkle rutersettings... Ola nordmann klarer ikke å hacke en mac filtrert wlan router bare helt uten videre Men de som kan d derimot, har ingen problemer med å komme seg inn
Calm Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Hvorfor ikke bruke begge deler? Jeg bruker både "Connection Control" med en Allow liste med MAC-adresser og WPA-AES kryptering på min Asus WL-500G! Ser ingen grunn til å ikke bruke de mulighetene man har til å sikre nettverket... Endret 27. april 2004 av Calm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå