Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet...


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi i familien bruker et ganske plundrete system på å dele nettet men hittil har det gått greit... Har en pc "oppe" som kobler opp Online ADSL, med 2 nettverkskort det ene til ADSL, det andre til en switch som så deler ut til en PC.

Dette har forsåvidt fungert greit men nå nylig måtte jeg instalere Windows på nytt på maskinen oppe,(fra Windows XP pro til Home, Fra engelsk til norsk) og nettet er nå usansynlig tregt til tider. Det er vanlig pakke fra Online 704kb in som nå liggert alt ifra 650 og nedover, det varierer. Og selv om jeg surfer med fin fart har jeg mega ping i spill som feks Battlefield 1942 og CS....men hvis jeg kobler opp nettet på pcen nede så kan jeg spille med fin ping, då jeg tror det er noe galt med pcen oppe eller nettverket.. men jeg har ikke peiling på hva... Noen som har en annelse om hva det kan være? :cry: blir evig takknemlig for svar ;)

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt rotete for meg.. du har altså

 

ting.png

 

 

 

så "nedgraderte" du pc1 med to nettverkskort fra pro til home? og nå er det laggy å være pc2, men fint å være pc3??

 

er det slik?

 

måtte bare prøve å summere litt for megselv ;P

 

 

 

EDIT: legge inn bilde.. txt ble tull

Endret av Mosess
Lenke til kommentar

Er vel ingen pc3 der?

Men hvorfor har du ikke switchen direkte etter ruteren (det heter ruter ja, ikke modem)?

Litt kjedelig å være avhengig av den ene maskinen for at den andre skal være på nett vel? Det problemet slipper du med switchen direkte i ruter. Da vil du sannsynligvis ikke merke noe mer til problemer med ping heller. I så fall har det helt andre årsaker.

Lenke til kommentar
Er vel ingen pc3 der?

Men hvorfor har du ikke switchen direkte etter ruteren (det heter ruter ja, ikke modem)?

Litt kjedelig å være avhengig av den ene maskinen for at den andre skal være på nett vel? Det problemet slipper du med switchen direkte i ruter. Da vil du sannsynligvis ikke merke noe mer til problemer med ping heller. I så fall har det helt andre årsaker.

Vet det, systemet skal endres snart. men det har aldri gått tregt før :(

 

Edit: ADSL modemet, ikke noe router

Endret av Sjef.
Lenke til kommentar

Switchen er vel rask å flytte så jeg vil anbefale det.

Jeg har ennå ikke hørt om noen som er skikkelig fornøyd med internett-delingen i windows. Ville ikke brukt den selv heller.

 

Jeg regner med den nyinstallerte maskinen som da sannsynligvis har stått for endringen, er helt oppdatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...