Celsior Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Ja, er den grei eller ikke denne disken? Har bestilt allerede kan du si... Endret 28. april 2004 av Celsior
_Mist_ Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Ut fra spesifikasjonene du har skrevet opp regner jeg med det er snakk om en Maxtor DiamondMax Plus 9-disk her (7200 rpm, 8 mb cache, 3 års garanti). Disse diskene er i og for seg greie nok, jeg har to slike selv (Kjøpte selv når prisen var ~2k per stk...) og er OK fornøyd med ytelsen til mitt bruk (Diskene brukes i hovedsak til lagring av større filer.). Det er dog en ting jeg ser på som et problem med disse diskene: leseytelsen hvis du har mer enn en samtidig operasjon (f.eks. kopiere/flytte to mapper til forskjellige disker samtidig). Da detter ytelsen *dramatisk*. Har selv opplevd å gå fra >40 MB/sec ved en tråd til ~4 MB/sec ved å starte tråd nummer 2. Dette har i sin tur ført til at jeg har flyttet mine to Maxtor DiamondMax Plus 9 over i filserveren, og har satt inn to stk IBM (Hitachi) 180GXP 185 Gb-disker (7200 rpm, 8 mb cache, P-ATA) i hovedmaskinen som erstatning. Har nå 4 slike disker i hovedmaskinen (I tillegg til en WD SE 250 Gb 7200 rpm, 8 mb cache S-ATA-disk), og er kjempefornøyd med disse. De slår ytelsen til Maxtor DM9-diskene ned i støvlene. Dessverre er ikke 180GXP-serien i produksjon lenger, den er erstattet med Hitachis nye 7k250 (og deretter den helt nye 7k400-serien, som inneholder verdens første 400 Gb IDE-disk ), som jeg dessverre ikke har fått testet enda. Prisnivået er også litt høyt på disse diskene foreløpig. -Morten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå