Gå til innhold

Hva trenger jeg får å bruke 3 maskiner på ADSL??????????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-31 15:54, Strips skrev:

!!! Man trenger ikke to nettkort til maskina med ICS for dem som tror det. !!!


 

Ok, men hva trenger man i slike tilfeller (tenker på hardware/software)?

 

Har 2 maskiner, switch og et Alcatel-modem fra Telenor. Kunne tenkt meg å unngå 2 nettkort i noen av maskinen.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Man må ha router OG hub/switch! Man kobler alle de maskinene man vil ha på internett på switchen. Også kobler man switchen på routeren! Men det er dyrt. Siden du får adsl bør du heller dele ut internetten med programmet winroute. Det funker slik at han som setter opp prog'et må være koblet på internett, så får resten i nettverket kommet på internett også. Dette gjennom proxy. Billigste, men ikke beste løsningen..

Lenke til kommentar

Quote:



Ok, men hva trenger man i slike tilfeller (tenker på hardware/software)?


Har 2 maskiner, switch og et Alcatel-modem fra Telenor. Kunne tenkt meg å unngå 2 nettkort i noen av maskinen.



 

Du har to alternativ:

 

1 - Koble en router mellom modemet og switchen.

 

2 - Koble modemet og alle PCene rett til switchen. Installere ADSL progget som følger med abbonnementet (alt. 3.part PPPoE progg) og kjøre Internet Connection Sharing (alt. 3.part proxy/NAT progg).

 

Hvis man ikke kjører separat router så vil ADSL progget sørge for oppringning og lage et virtuelt/logisk nettkort på den ene PC-en. Derfor trenger man ikke to nettkort fordi Windows ser det som to kort likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...