Gå til innhold

PC'en vil ikke starte windows. Mangler hal.dll


Anbefalte innlegg

Hadde innstallert et av de programmene som endret boot bildet. Når dette programmet ble slettet forsvant også hal.dll, som maskinen vistnok trenger for å kjøre windows.

 

Jeg har kopiert denne filen fra laptop'en, men det som er problemet er at jeg ikke får startet opp maskinen. Ikke vil den starte i sikkermodus eller noen av alternativene i "F8" menyen.

 

Hva gjør jeg? Husker noen hvordan man lager en oppstartsdiskett? Mener jeg har sett noe om det en gang....

Det er helt håpløst når jeg ført begynner med ting jeg burde ha holdt meg unna :nei:

 

Kan noen hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh, hadde samme problem en gang, bare ikke under samme omstendigheter. men ihvertfall, boot opp fra Windows Cd`en, og gå inn i repair console, skriv så fixboot, exit og restart.. hvis det fortsatt ikke funker må du nok ty til en repair installasjon av windows (du mister ingenting untatt diverse windows updates osv)

Lenke til kommentar
Vet ikke, men det er jo ikke dumt og oppgradere til professional uansett, sjekk..

 

 

Start setup og se om du kan ta en såkalt "Repair installation".. Hvis ikke er nok en ren formatering den eneste muligheten!

Installerer nå XP pro...så får vi se hvordan det går..... alt hadde jo vært greit hvis jeg bare kunne fått tilgang til kommandolinja. Da kunne jeg kopiert over fila i DOS eller hvadetnåheter. :hmm:

Det ordner seg sikkert. Har en tendens til å kødde det til som dette.... bare ikke konfigurasjonene mine fra forrige windows versjon forsvinner så er jeg fornøyd. Takk for hjelpen så langt. :thumbs:

 

Børge

Lenke til kommentar
heh, hadde samme problem en gang, bare ikke under samme omstendigheter. men ihvertfall, boot opp fra Windows Cd`en, og gå inn i repair console, skriv så fixboot, exit og restart.. hvis det fortsatt ikke funker må du nok ty til en repair installasjon av windows (du mister ingenting untatt diverse windows updates osv)

Hva gjør jeg når scrollinga hakker i explorer? Det gjorde ikke det med XP Home....

Ganske irriterende... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...