Gå til innhold

Linux n00b


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor rask PC man trenger for og bruke Linux. Krever det mye?

 

Og hvilke distribusjon burde jeg velge som n00b. Jeg har hørt at redhat er bra. Stemmer dette?

 

Er Linux vansklig i starten? Burde jeg bruke none guider for og komme meg i gang, eller det slik som windows at du lærer mens du driver.

 

Har også hørt at man skriver inn masse komandoer for og gjøre de fleste tingene der, stemmer det? Er et kun komandoer man bruker i stedenfor og dobbeltklikke på C:?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>On 2001-10-31 14:06, ironman skrev:

>Jeg lurer på hvor rask PC man trenger for og bruke

>Linux. Krever det mye?

 

386? krever noe diskplass.. kommer helt an på hvor mye du gidder og installere... er du n00b installerer du sikkert alt for å teste... og det er forskjellig fra dist. til dist.

 

>Og hvilke distribusjon burde jeg velge som n00b.

>Jeg har hørt at redhat er bra. Stemmer dette?

 

Det er igrunn helt opp til deg sjøl.... som regel er det en fordel og starte med det samme som f.eks noen andre kamerater bruker så du lett kan spørre om hjelp (det er faktisk STOR forskjell på de forskjellige dist.)

 

 

>Er Linux vansklig i starten? Burde jeg bruke none

>guider for og komme meg i gang, eller det slik som

>windows at du lærer mens du driver.

 

Ja det er vanskelig i starten, Ja det er en fordel og se på guider men ikke sitt og skriv dem av... du får ting til men skjønner ikke hvorfor du gjør det. og JA du lærer mens du driver på... skjønner sammenhenger osv.

 

>Har også hørt at man skriver inn masse komandoer

>for og gjøre de fleste tingene der, stemmer det?

>Er et kun komandoer man bruker i stedenfor og

>dobbeltklikke på C:?

 

Nei... du har X... Grafisk grensesnitt hvor du får gjort det meste ... der har du oxo mulighet til og starte opp konsoler hvor du kan sitte og jobbe både med kommandoer og med grafikk.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: CrZy_T på 2001-10-31 19:48 ]

Lenke til kommentar

Hadde Mandrake7.2 en gang, og syns det var ganske enkelt å innstallere & bruke enkle ting på KDE-meny-dingsen... Andre gangen eg innstallerte det, så tok eg for ExperiencedUsers... Meget pen innstaller, jaffal. Sjølv om eg aldri tok med tid til å ferske OS'et...

Enkelt å lære seg, jaffal. *Elsker X*

Og meget pent, kjapt. Og utrolig smart.

 

 

_________________

"Spookshow baby!"

http://minipuz.cjb.net/

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2001-11-06 09:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...