Vonbo Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Trenger en liten forklaring på hvordan jeg skal hente ut enkelte rader med informasjon. Hvis $_POST['steinar']; så skal jeg skrive ut adresse, poststed osv til steinar gjennom mysql. Hva skriver jeg for å skrive ut akruatt de tingen jeg vil ha ut om en person?
???????? Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Da begrenser du spørring med WHERE SELECT * FROM tabell WHERE felt = 'Verdi' Skal du søke bruker du f.eks. WHERE felt LIKE '%Verdi%'
Vonbo Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 (endret) Det vet jeg forsåvidt, men problemet er hva jeg skal skrive for å gjøre akuratt dette. Brukeren har et valg om å velge mellom forskjellige personer. Hvis kunden trykker "Velg person" skal det komme en liste med adresse, postnummer osv. Bruker <select name="sel"> som jeg siden henter med $sel = $_POST['sel'] Hva skriver jeg i <td></td> etter at spørringen er gjort. For å skrive ut? Endret 25. april 2004 av Vonbo
???????? Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Her er et lite eksempel: Tabell: tabellnavn Felter: id, navn, tlf, adr koble til sql serveren (mysql_connect) velg database (mysql_select_db) $query = "SELECT * FROM tabellnavn WHERE navn='".$_POST['navn']."' "; $result = mysql_query($query); while($rad = mysql_fetch_array($result)){ echo "id: ".$rad['id']."<br>Navn: ".$rad['navn']."<br> Tlf: ".$rad['tlf']."<br>Adr: ".$rad['adr }
Vonbo Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Det ser ut til å funke ja. Takk. Men hva er dette med ". og ." ? Aldri sett før, men jeg merket jo at det ikke ville funke uten!?
???????? Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 . betyr å slå sammen $a = "Hei"; $b = "på deg"; echo $a." ".$b; // output blir da: Hei på deg den slår sammen $a og $b men setter også inn et mellomrom mellom. Hvis du bare vil slå sammen $a og $b bruker du $a.$b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå