kingkop Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Hallo! Har en 3com office connect router med innebygget brannmur og lurer på om det er tilstrekkelig å holde hackere ute. Spiller ofte Americas Army på nett og flere ganger i det siste har pingen min skutt i været, over 2000. Normal ping er 70 - 200. Har hørt at dette kan skje pga av hacking. Til info så har jeg aldri noe på nedlasting når jeg spiller. Takk for hjelpen!
Chief Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Sorry men det er bare en ting å si, ingenting stopper en ivrig hacker. Setter du opp brannmuren tilstrekkelig vil det stoppe de fleste hackere, da disse bare er fjortisser som har lest noe på nettet og tester dette ut mot en stakkar. Dette er ofte meningsløse forsøk på å gjøre noe f...nskap. Jeg kjører bare Windows XP firewall p.t. Den duger faktisk. Stopper ikke noe ut, men stopper det jeg ikke åpner inn. I tillegg så mener jeg den kan slipper inn pakker med "established" biten aktivert. Det vil si den slipper gjennom trafikk trigget fra innsiden. -Chief-
Plex! Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Tipper vel at pingproblemet ligger i linja egentlig. Men det er mye mulig at det er noen som prøver å komme seg inn, så finner de brannmuren og stopper. De klarer jo å komme seg gjennom brannmuren til slutt de som kan det, men spørsmålet er om de gidder å bruke tid og krefter på å ta en standard person
DevianX Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 (endret) Jeg vil anbefale deg også å kjøre en software firewall i tillegg til din hardware fw. Og ha dumeter installert ( også netlimiter ). Ved f.eks netlimiter kan du til enhvertid sjekke ut hva som faktisk går ut av din pc mot internett. Og ser du noe som ikke skulle ha vært der, er det bare å slette evt programmer eller virus/trojan fra pc'en. Årsaken til at jeg råder deg til å kjøre en software fw, er fordi du får en fin oversikt over hvilke programmer som du tillater ut mot nettet, og når nye programmer som er installert som vil ut mot nett, vil du få opp en popup der du enten avslår eller tillater programmet til å bruke nettet. Et eks med software fw. Du kjøre remote admin som du har tillatt hardware/software fw til bruke nett begge veier. En hacker benytter seg av dette programmet og porten. Du har i dette tilfelle ikke passord på radmin. Vedkommende legger opp par filer og kjører f.eks en ftp server fra din pc. Da vil du nemlig oppdage at firewallen din sier at en ftp server på pc'en din, prøver å få kontakt med internett. Dermed forstår du med engang at noe er galt og hindrer dette og stopper videre sabaotasje på ditt system. Voila! Edit: typo Endret 25. april 2004 av DevianX
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Enig, jeg har brannmur i både Netopia 3351 routeren, 3com office connect routeren og i tillegg kjører jeg Sygate, bør være sikker.. ihvertfall så godt det lar seg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå