Gå til innhold

PC RESTARTE! (hele tiden)


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller et passende krevene spill, så restarter pc`en min!

Men det er bare når jeg spiller! Jeg har en anelse om hva det er, men,....

Jeg ha bytta cpu kjøler, det var det ikke...Men nå går det framover (står iallefall noe)

 

Når den akkuratt har restarta så står det, " cabel conuctor not innstalled" eller sånn...

En venn av meg sier at det kan være med noe at noe har svidd seg på HK!

orker ikke skrive til komplett..Jeg har skrevet til dem 3 gange i løpet av en uke,

pga. Hardisk, cpu,hardisk igjen..(trodde det var cpu)

 

Men er det noen som har hatt noe av det samme problemet?

 

Vil bare ha seriøse svar!

Mvh Stian_A

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig enig med poster nr. 2 her. Feil IDE-kabel er ihvertfall svaret på feilmeldingen, men at maskinen rebooter... Har du svak PSU?

Jeg har en 500W...det er ikke Q-tec...

Men det med feil IDE kabel er ikke det det samme a?

Det er vel ett fett om...nei..?

 

Jeg skal bytte å se da, har til å med bytta cpu vifte :p

 

Mvh Stian_A

 

 

Edit: 80 conductor cabel not innstalled

Lenke til kommentar
Tenker vi sier "No blue 80 pin conductor cable installed" jeg....

 

 

 

btw... sjekk tempen i kassa :yess:

ehhh, den ligge på 38C, men det kan den ikke, for det er føleles ikke som 38 i/på cpu...

 

Men nå har jeg bytta kabel, men den ene disken min vil ikke starte opp, men hvis jeg setter i bare den disken med OS på, så starter den opp med en gang...

Rart...

 

MVh Stian_A

Lenke til kommentar
mulig det er ramma dine......

 

Bruker du win-xp?

I safall så har den en instilling som automatisk restarter pc'n når det skjer noe orndtelig galt... du kan gå inn i instillingene og sette den til å vise bluescreen med feilmelding i stedet.... da står det litt mer om hva feilen er... (selv om det ikke alltid stemmer)

mmm, jeg bruker XP ja, men nå har jeg fått bort den skrifta "conductor cabel not innstalled"

 

 

Men den restarter allikevell...kan du si meg åssen jeg endrer i bios til blå skjerm, ikke restart..?

 

 

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar
Det er ingen bios instilling... det er en instilling i xp... 

 

systemegenskaper(egenskaper til min datamaskin) --> avansert -->  oppstart og gjennopprettning --> start på nytt automatisk (hukkes av/på)

 

Du har ikke satt begge diskene til master vel?

Nei, jeg bruker bare en disk (Max-skrot) :p

Som jeg har OS på....

 

Takker! (vet ikke om det fungerer ennå..)

 

 

Har prøvd nå...Resultatet ble en veldig fin blå skjerm! :ermm:

 

Ingen liker blå skjerm, men nå får jeg lov til å trykke på knappen selv iallefall.. :cry:

 

 

Mvh Stian_A

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

en venn av eg hadde samme problemet da han hadde en cl2 ram og en 2.5 (sjønner ikke hvorfor men) når han bare brukte ene brikke gikk det fint...

 

har du klokket?? itilfelle kan det jo hende at pcn din er evig ustabil..

 

eller at hdd blir veldig varm... hat hørt tilfeller på det også... prøv og sett en vifte som blåser på hdden(e)

Lenke til kommentar

Hei

 

JEg er ganske sikker på at det er minnet i maskinen din som skaper denne feilen, prøv å lån minne fra en annen maskin, eller bare med 1 minnebrikke i maskinen(hvis du har 2 da ?).. men dette kan også forårsakes av at metallet på brikkene er av et annet metall enn minneslottene på hovedkortet.. dette ser du hvis kontaktene på minnebrikkene har en annen farge enn de kontaktene som er på hovedkortet.

(2 forskjellige metaller skaper korrodering på metallet. Præv da å bruke et mykt viskelær, og "visk" bort urenheter på kontaktene)

 

;) ..

 

Hilsen Yitzak

Lenke til kommentar

Jeg har også sleti masse med akkurat den samme dritten, er ennå usikker på hva det var,men det jeg har gjortoen vif er å lagt inn omega drivere for ati kortet,og snudd noen vifter så jeg fikk bedre kjøling,etter dette har det hjulpet mye,restarter aldri når jeg spiller BFV og her om dagen begynte far cry og restarte også men nå ser det også ut som det virker..

 

Håper du fikser det snart, er et møkka problem

Lenke til kommentar
Jeg har også sleti masse med akkurat den samme dritten, er ennå usikker på hva det var,men det jeg har gjortoen vif er å lagt inn omega drivere for ati kortet,og snudd noen vifter så jeg fikk bedre kjøling,etter dette har det hjulpet mye,restarter aldri når jeg spiller BFV og her om dagen begynte far cry og restarte også men nå ser det også ut som det virker..

 

Håper du fikser det snart, er et møkka problem

Nå har jeg blitt så sinna, at jeg kontakta komplett å sa at pc`en min restarter hele tiden, å jeg er møkk forbanna!

 

Han komplett fyrn sa at det kan hende at den er noe galt med minne mitt (som jeg bestillte fra komplett.no)

 

 

Men det er en del ting som er "gærnt" , som jeg har kjøpt fra komplett..

2-HD, kanskje en cpu, Å KANSKJE MINNE MITT!

 

 

jeg orker ikke mer at dette...

 

jeg selger pc`en...13500,- ;)

 

 

Mvh Stian_A

 

Minne - TwinMos Twister 512.

 

Han anbefalte på det sterkeste en side, som tester minne ditt "goldmemory. zc"

 

Her er mailen han sendte ved mailen, jeg sende....litt vansklig å skjønne meg..

 

 

Hei.

 

Jeg hadde samme problemet Bf 1942. Og til slutt så gikk den ikke ut i windows

men til blåskjem.

 

Testet så minne brikka mi med et test program fra denne linken " www.

goldmemory.zc " . Og da så jeg med en gang at det var minne som ikke klarte å

yte det de skulle. Så da anbefaler jeg deg å prøve dette.

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...