Gå til innhold

Elkjøp-artikkel


Anbefalte innlegg

Jeg har fått flere positive tilbakemeldinger på Elkjøp-artikkelen.

 

Men en mente at prisgarantien på Elkjøp også gjelder hvis det er snakk om nettbutikker. Jeg leste imidlertid det motsatte i en artikkel helt nylig.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste en kritikk av Elkjøp på akkurat dette punktet nå nylig, tror at det var i Din Økonomi (gratispublikasjonen på Rimi).

 

Det popper stadig inn tilbakemeldinger på artikkelen, de fleste synes det er positivt at disse tingene tas opp. En hevdet at nettbutikken til Elkjøp, elkjop.no opererer med en prisgaranti som gjelder også ovenfor nettbutikker, men at de lokale butikkene ser bort fra nettbutikker mht. garantien.

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Hei.

Artikkelen er glimrende. Store aktører som Elkjøp bør kunne være billigst i landet. Dersom ikke så må dem gjøre noe med systemet siden dem må selge så dyrt for å tjene penger.

 

Jeg tok med den frihet å sende linken til TV2 hjelper deg. Kun som info. Det hender jo at dem tar opp slike ting. Hadde vært fint om Elkjøp fikk en smekk.

 

-gh

Lenke til kommentar

Når det gjelder prisgarantien på Elkjøp har jeg alltid fått opplyst fra de hyggelige Elkjøp-menneskene på min lokale Elkjøp Stormarked at prisgarantien gjelder kun mot lokale konkurrenter, mens nettbutikken har en prisgaranti som gjelder mot andre nettbutikker. Prisgarantien gjelder også alle varer, også de som må bestilles spesielt. Det kan også nevnes at Elkjøp har 30 dagers full returrett på de fleste produkter.

 

Lefdal elektromarked derimot har en mye rausere prisgaranti. Finner du varen billigere hos noen av konkurrentene deres (gjelder over hele landet og nettbutikker, så lenge firmaet er basert i Norge) får du 150% av mellomlegget tilbake. Med andre ord; kjøper du en brødrister til 200 kroner på Lefdal, men finner den på tilbus på Elkjøp dagen etter til 100 kroner får du tilbake (200-100)*1,5=150 som gir en effektiv pris på brødristeren på 200-150=50 Kroner. Lefdal oppererer uten _noen_ form for retturrett, så man må passe seg. Det er _viktig_ å merke seg at denne prisgarantien gjelder fra _kjøpstidspunk_ så hvis du nevner til selgeren, eller kassadama, at du har funnet produktet billigere setter de det ned før du kjøper det og du har ikke oppnådd dine ønskede 50% ekstra.

 

Takket være denne prisgarantien har jeg klart å få kjøpt en mp3 spiller til kroner 51,- og en hel del uinnspilte CD-er til latterlige lave priser.

 

Mvh.

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

Et problem med Elkjøp og denne prisgarantien, har vært at Elkjøp er så store, slik at de kan be fabrikantene om å gi hvitevarer mv. spesielle varebetegnelser. Når da kunder har forsøke å benytte prisgarantien, har Elkjøp svart at det ikke er snakk om det identiske produktet. Dette har Elkjøp vært tungt kritisert for.

 

Jeg har sett dette ofte på typiske hvitevarer, men skal ikke se bort fra at dette kan gjelde for brunevarer også.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

"Jeg tok med den frihet å sende linken til TV2 hjelper deg. Kun som info. Det hender jo at dem tar opp slike ting. Hadde vært fint om Elkjøp fikk en smekk."

 

"He, he, takk skal du ha!"

 

"Takket være denne prisgarantien har jeg klart å få kjøpt en mp3 spiller til kroner 51,- og en hel del uinnspilte CD-er til latterlige lave priser."

 

"Nei beklager, jeg kan ikke bli med. Det er bare tre uker til embedseksamen..."

 

"Jeg fikser det!"

 

..forskjell på folk..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...