Gjest medlem-16183 Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 hei jeg installerte nettop det nye kortet mitt fra komplett, MEN jeg har et stort problem og det er at jeg ikke får skjermbilde... Jeg har prøvd dataen med bare skjermkort, og prøvd dvi inngangen... det merkelige er at kortet fungerte fint på en eldgammel IBM... Specs følger (ikke IBM'n) jeg prøvde først uten å resette biosen, da kom det merkelige pipelyder, jeg resettet biosen og da kommer ingen pipelyd men heller ikke skjermbilde Jeg regner med at det ikke er PSU som er på 300 watt... jeg har jo prøvd med BARE skjermkortet. Noen som tror en bios oppdatering vil hjelpe? Jeg har den som var out of the box. Abit kt7a 512 pc 133 ram thunderbird 1400@1600 gammelt skjermkort var GF 2 TI Golden sample fra gainward. Noen som kanskje vet løsningen? Tusen takk på forhånd... Mvh smint
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Så en annen som også hadde problemer med et likt skjermkort og samme hovedkort... Ingen som vet hva som kan hjelpe? Foruten om Hovedkort bytte?
J0ppe Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 300w psu tror jeg er for lite. Har du husket å koble til ekstra strømkontakt? Den pipelyden og at det ikke kommer bilde kan tyde på at hovedkortet blir kortsluttet. Prøv å sette hovedkortet med psu, ram, cpu og skjermkortet på en eske (hus antistatisk papir under) Så prøver du å starte opp. Hvis det det ikke kommer bilde da ville sette en knapp på at psuen er for svak.
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 j0ppe kødder du eller?`skal jeg ta ut all innmaten og legge det på gulvet med antistatisk under? Var det det du mente? og angående psu da burde det jo være nok hvis jeg brukte bare skjermkortet og hovedkortet? Funka jo også med en gammel IBM med 70 watt... Takk likevel...
FLuAA Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Du kan jo sende en mail til pc og spør dem om kortet har vansker med det hovedkortet da.
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Jeg får vel gjøre det... Men jeg har vel retur-rett hos komplett vel? Mvh smint.
ExcaliBuR Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Tror heller det er PSU'en som ikke klarer å dra ignang det du har i kassa. Hvor mange Amperé har du på hver kurs ifølge PSUen din? (Pleier som regel å stå på) burde ha minst 30A på +12V, jeg klarte ikke å dra igang en K7 700MHz m. 384MB RAM + 2 disker + 2 CD-rommer + 2 vifter + lydkort og nettverkskort m. Radeon9800 Pro på min 300W PSU, den leverte 28Amp. på +12V... Måtte kjøre opp med 1 disk og en CD-rom samt uten viftene. Ny PSU gjør underverker!
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 ja, hvis det er det som er tilfelle skal jeg ha casha tilbake så sparer jeg heller opp til nytt radeon kort og ny psu... dessuten tror jeg ikke psu er problemet i mitt tilfelle..
Spirre Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 har du prøvd å oppdatere bios og de nyeste chipsett drivere?, samt passe på at agp står på 4x og ikke auto? med mindre HK støtter 8x agp da... vet ikke om dette hjelper, det var bare noe jeg kom på i farta, men av og til er det de rareste innstillinger som funker
theggenes Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Det er ikke PSU som er problemet ditt, let litt rundt på nettet så vil du finne mange som har problemer med R9800Pro og halvgamle Abit hovedkort. Meg selv inkludert... Jeg har et 9800 Pro, Abit KG7 og MIST 480W PSU og sliter med det samme. Har ennå ikke fått et klart svar på hva som forårsaker problemet, ATI nekter å svare på supportforespørselen min. En midlertidig løsning er det etter hvert velkjente "start PC uten strøm til skjermkort, sett i strøm til skjermkort mens PC er på, reset" trikset.
ondfisK Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 (endret) Jeg bygde samma pc`en omtrent som det du beskriver med AMD Athlon XP2800+ (sånn så det er sagt ) ! 9800 PRO Abit KG7 å PC2700 DDR det fungerte strålende sammen.. ETTER.. at jeg hadde hatt svart skjerm i et kvarter.. da var det no galt med ramen.. ikke skjermkortet eller hovedkortet.. så sendte inn å fikk ny.. da funka det maks ;] Til Kharlaq ;O) Endret 24. april 2004 av ondfisK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå