Gå til innhold

Pumpe til vannkjøling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å bygge meg egen vannkjøling. Hvor mange liter i minutter burde det gå gjennom systemet?

Så en på www.fritidsartikler.no (klikk på pil til høyre) der det er en som pumper 8liter vann i minuttet, og koster 110kr.

Er den bra nok til et vannkjølingssystem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pumpene p& mplex er un0dvendig dyre? Det er faktisk helt vanlige akvariepumper som ble (blir) brukt i vannkj0lings sett. Enheim er kongen, men det finnes andre konkurrenter.

OBS: Punpen er IKKE komponenten du vil spare penger p&

Kriterier: St0ysvak

Kvalitet

Styrke

VIKTIG MED KVALITET, RYKER PUMPA RYKER CPU +++

Skrevet

Jeg finner absolutt ingenting på www.webzoo.no

Er du sikkert på at du gav meg rett adresse?

Blib: Takk

Skrevet

Billige? De koster jo halve tusenlappen! Poenget med å lage vannkjøling selv er å ikke bruke overprisede ting.

Skrevet

Hva er anbefalt vannmengde i minuttet i et slikt vannkjølingssystem? Jeg ser mange av ferdig-systemene har små tanker. Er det ikke bedre med størst mulig tank? Det tar lengre tid før vannet blir varmt på den måten, gjør det ikke?

Skrevet
Billige? De koster jo halve tusenlappen! Poenget med å lage vannkjøling selv er å ikke bruke overprisede ting.

Øh.. Hydorpumpene koster 200kr.

Jeg ser mange av ferdig-systemene har små tanker. Er det ikke bedre med størst mulig tank?

Nei. Tanken har ingenting å sei for temperaturen. (Om den ikkje er på 25 liter da. :p )

Skrevet

Ingenting å si? Jeg vil tro det har noe å si om tanken er på 1ltr eller om det er ei bøtte på 10ltr. Det tar tross alt lengre tid å koke opp ti liter vann enn en liter vann.

Skrevet

Ja, men de fleste vil vel ikke ha en pc som er tidbegrenset bruk på? Større tank vil bare si at det tar lengre tid før temperaturen stabiliserer seg, dvs at samme system, men med forskjellig store vanntanker vil til slutt stabilisere seg på samme temperatur.

Skrevet (endret)

Ei pumpe bør flytte 3-600l/t, men sjå òg på mottrykket den klarer. 0.13bar og opp er greit. (omtrent det som hydor og dei minste eheim pumpene klarer)

Endret av Satrucci_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...