Gå til innhold

Problemer med PSU


Zteff

Anbefalte innlegg

Hei. Regner med dette er rett forum å poste i (Hovedkort, Prosessor og minne).

 

Jeg har store problemer med psu/hovedkort. Det hele begynte da jeg støvsugde rommet. Maskina sto på, og jeg var kanskje litt nær. Men ikke borti, for guds skyld, og PC'en slo seg av :scared:

 

Noen dager senere merker jeg problemer angående krevende oppgaver som BF og andre spill. Maskina rebooter. Jeg regnet med det var pga. varme, så jeg installerte Asus Probe for å overvåke tempraturen.

 

Der sto det at Chassis og Power Fan sto stille(!) Jeg kjente foran begge viftene, men de gikk fortsatt. Så jeg skrur opp PSU'en, og finner en liten brikke brun (Den kan ha blitt overopphetet). Jeg tror brikken er en temp måler e.l., som var skrudd fast i kjøleribba. Uansett, jeg kostet bort litt støv med en q-tip, og skrudde igjen. Så slo jeg den på, og probe varslet fortsatt om vifter som sto i ro. Men, jeg skulle teste for sikkerhetens skyld, og startet opp to battlefield vinduer! Det eneste jeg merket var hakking, selv med max boter, og full cpu på hver! Ingen reboot. Merkelig.

 

Hva skal jeg gjøre? Takk på forhånd! :)

Endret av Zteff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...... hørtes ut som noen form for indusert spenning som fått PC'en til å oppføre seg rart. Dårlige strømkretser i rommet???

 

Har egentlig aldri hørt om noe lignende, men "first time for everything".

 

Jeg ville nok muligens fått lånt meg en PSU (vanskelig, men utrolig hva man får til) og testet ut stabiliteten. Fort at noe annet har gått dundas.

Lenke til kommentar

Vi har sentralstøvsuger, så selve støvsugeren var nok ikke i nærheten. Men metallrøret var nesten helt inni. Men den var ikke borti noe. Det er jeg sikker på ;)

 

Men jeg liker svært dårlig at biosen sier at to av viftene ikke går rundt i det hele tatt. Kan det være noe med hk'et? Det er tydlig viftene faktisk er i bevegelse, men jeg tror jeg kan merke forskjell bak strømforsyningen. Den blåste mye mer før...

Endret av Zteff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...