Gå til innhold

pc oppgradering til under 5000kr. (inkl.frakt)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å oppgradere min gode gamle p-III

med følgende:

oppgraderingspakke fra komplett:

 

116244 - AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus - Socket A (Barton) prosessor, 512 kb

117213 - Abit NF7-S V2.0 Moderkort, Socket A SATA - nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

122090 - Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB

119402 - Spire CPU-fläkt WhisperRock IV Socket A - SPA04B4 För AMD upp till XP 3200+

pris kr 2.530

 

 

Microsoft Windows XP Professional Ed. Norsk Student versjon Upg

kr 592,-

 

 

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4

kr 450

 

PowerColor Radeon 9600 256MB DDR, 128bit AGP, ATI 9600, DVI-I, TV-Out, Retail

kr.1000

 

Alle varer bestilles fra komplett.no

 

 

Dette er tenkt å være en typisk altmuligmaskin, siden jeg er student og har interesser både innenfor musikk,spilling og 3D-animering

 

 

et viktig moment er at maskinen takler spill som "Knights of the old republic" (oh glede :thumbs: ) "far cry" og lignende spill (med takle mener jeg at flyten må være spillbar med anseelig oppløsning,ikke nødvendivis alle specs på full guffe)

Jeg har også tenkt meg inn på litt overklokking og da må oppsettet fungere til dette formål :thumbup:

 

 

NB! resten av hardwaren har jeg fra før

 

 

komentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spander på deg et Radeon 9800 pro kort så tror jeg du har ei glimrende maskin der.. :p koster ikke SÅ mye mer enn 9600, og Yter desto mer...

 

Hvis du vil overklokke CPU'n din til å bli en 3200+ så vil jeg anbefale deg å kjøpe Volcano 11 vifta og. Den kjøler mye bedre. Min CPU kjører nå på 50 grader (xp2500+ @xp3200+) og jeg har samme vifte som du tenker å kjøpe der.

Endret av volcomer
Lenke til kommentar

Mange, inkludert meg, har hatt problemer med Abit NF7-S V2.0, så tror ikke jeg ville valgt det. Tar dog forbehold om at kanskje det kortet selger så vanvittig mye at feilprosenten er lik som andre kort/leverandører.

Endret av Akke
Lenke til kommentar

vil bare legge til at nf7-s er eit stålandde hovedkort. har ingen problem med å anbefale det vidare har aldrig hatt eit so stabilt/ funksjonelt/ problemfritt hovedkort.

 

og velg eit anna kabinett vist du bruka 200kr meir so får du et myyykje bedre ett.

 

lykke til med oppgraderinga

Lenke til kommentar

OK, brøt budsjettet ditt noe, men tipper jeg ville gått for et slikt oppsett fra MPX.no med budsjettet ditt(litt tilfeldig, var inne der pga en link litt over, komplett/databutikker/itbutikken er muligens billigere.):

 

11019-00-42 Sapphire Radeon 9600 Pro 128MB

AGP, DDR, DVI-I, TV-Out, Full-Retail 0 889,00 889,00

 

AI7 Abit AI7 Socket478/800Mhz P4 Hovedkort

I865PE,DDR,SATA,RAID,LYD,LAN,USB2.0,FW 4 1 017,00 1 017,00

 

BX80546PE2400E Intel Pentium 4 - 2.4Ghz Socket PGA478

PC533, 1MB cache, Vifte, "Prescott,90nm" 50+ 1 158,00 1 158,00

 

256MBPC3200X2 TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual

256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5 5+ 1 053,00 1 053,00

 

DX-01B-D Chieftec Dragon Midi Tower kabinett SORT

ATX, 360W power, Med dør, FW/USB 0 855,00 855,00

 

Miljøavgift: 0,00

Totalt: 4 972,00

 

 

CPUen valgte jeg sef ikke med tanke på at den skal kjøres på standardhastigheter, tipper bare at overklokkingspotensialet på denne er stort med boxed vifte.. og prisen er veldig bra.

 

Edit: fant en link; http://www.hardocp.com/article.html?art=NjAzLDE=

gutta drar den fint over 3.2 GHz med stock kjøling uten problemer med temp...

Endret av kindings
Lenke til kommentar

med tanke på kabinett...det eneste som teller for meg er at det funker, om det så selges på rema 1000, er rosa og ser ut som satans bestemor...det er ett fett!

Er q-tec kabinettene direkte ustabile eller på noen annen måte så dårlige at de ikke burde kjøpes?

si din mening (saklig begrunnet seff) ;)

Lenke til kommentar
med tanke på kabinett...det eneste som teller for meg er at det funker, om det så selges på rema 1000, er rosa og ser ut som satans bestemor...det er ett fett!

Er q-tec kabinettene direkte ustabile eller på noen annen måte så dårlige at de ikke burde kjøpes?

si din mening (saklig begrunnet seff) ;)

Problemet med q-tec er at strømforsyningene ikke har vært av beste kvalitet, dvs de bråker og noen har opplevd dem som ustabile. Mange som kjøper q-tec + ny PSU, men da kan man etter min mening kjøpe et ordentlig kabinett omgående. Dog vil jeg tro at kabinettet er fullt brukande, bare man ikke har høye forventninger, man får her som ellers i livet hva man betaler for.

 

Det jeg tror mange vil frem til er at man skal ikke legge til alt for mye for å få ett som faktisk er rimelig bra.

 

Kanskje han med elg-kabinettet kan selge deg det.. han fikk vel nytt i den konkurransen...

Lenke til kommentar
med tanke på kabinett...det eneste som teller for meg er at det funker, om det så selges på rema 1000, er rosa og ser ut som satans bestemor...det er ett fett!

Er q-tec kabinettene direkte ustabile eller på noen annen måte så dårlige at de ikke burde kjøpes?

si din mening (saklig begrunnet seff) ;)

Problemet med q-tec er at strømforsyningene ikke har vært av beste kvalitet, dvs de bråker og noen har opplevd dem som ustabile. Mange som kjøper q-tec + ny PSU, men da kan man etter min mening kjøpe et ordentlig kabinett omgående. Dog vil jeg tro at kabinettet er fullt brukande, bare man ikke har høye forventninger, man får her som ellers i livet hva man betaler for.

 

Det jeg tror mange vil frem til er at man skal ikke legge til alt for mye for å få ett som faktisk er rimelig bra.

 

Kanskje han med elg-kabinettet kan selge deg det.. han fikk vel nytt i den konkurransen...

Ja, det er helt sant. Jeg har faktisk til og med hørt om PSU'er som har sprengt! :wow:

Hvis du legger i 3-400 kroner til, så får du deg et AOpen H600B, som er et meget, meget bra kabinett med en veldig god PSU. Anbefaler det, har selv gode erfaringer med det ;) Det er også veldig enkelt å bygge i!

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Spander på deg et Radeon 9800 pro kort så tror jeg du har ei glimrende maskin der.. :p koster ikke SÅ mye mer enn 9600, og Yter desto mer...

 

Hvis du vil overklokke CPU'n din til å bli en 3200+ så vil jeg anbefale deg å kjøpe Volcano 11 vifta og. Den kjøler mye bedre. Min CPU kjører nå på 50 grader (xp2500+ @xp3200+) og jeg har samme vifte som du tenker å kjøpe der.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...