Gå til innhold

Se hva slags RAM jeg har uten å fjerne heatsink?

Rikky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle sjekke hva som sto på ramchippene mine, men heatsinken satt såpass hardt at jeg ikke tok sjansen. Gidder ikke å hive brikken i fryseren...

Brikken er som sagt en Corsair XMS3200 C2, kjøpt hos Quad.no i oktober 2002. Den kjører 2-2-2-6 stabilt @ 2.85V, har ikke fått testet den over ca 411 MHz (4:5), da sier prosessoren stopp.

Går det an å finne ut av dette vha software?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner ikke noe hverken i Aida eller hos Corsair. Brikken er som sagt solgt som XMS3200 og modellnummeret jeg fikk av quad var CMX512-3200C2. I Aida32 og CPU-Z står brikken oppført som PC2700.

Skrevet

BH-6? Nice...

Passer jo fint ettersom planlegger innkjøp av 1 GB BH-6 nå :)

Jo flere, jo bedre :p

2 stk BH-6, muligens fra en annen produsent, skulle vel passe fint med den brikken jeg har fra før?

Skrevet (endret)

Joda, noe annen slags BH-6 går nok greit, men det beste er selvsagt om du får tak i et par til av samme slag. BH-6 varierer ganske mye (mer enn BH-5).

Du skulle vært en måned tidligere ute, da var det en som solgte 2x256MB XMS3200C2 v1.1 på bruktmarkedet...

Edit: Ah, én brikke er det du har ja.

Endret av EnD.R.E.
Skrevet

Vel, hvis jeg skal ha flere sånne brikker (vil ha 512-brikker), må jeg jo kjøpe brukt. Vurderer disse brikkene nå, men ingenting er avgjort.

Hadde egentlig tenkt å bruke Corsairbrikken til en HTPC, men det blir litt for råflott. Trenger jo ikke mer en en billig PC2100, det får jeg sikkert tak i for en slikk og ingenting.

Skrevet

De er da ikke særlig dyrere enn annen tilsvarende RAM? Hvis jeg da ikke tollvesenet åpner "gaven", da blir det jo moms og greier.

Skrevet

Vaagen:

H#KHX3000/512 <> 512MB KINGSTON PC3000 HYPER X DDR CL2, kr 969

ITbutikken:

KHX3000/512, kr 854

Det er denne du tenker på, ikke sant?

ITbutikken har ikke disse på lager, Hos Vaagen kan jeg ikke finne lagerstatus..

Skrevet

Jepp, blir ca samme pris som hos Vaagen. Skal sende mail til Vaagen og ITbutikken og sjekke lagerstatus og spørre om det er BH-5 eller BH-6.

Skrevet

For å vite om det er BH-5 eller BH-6 må man ta av heatspreaderen på KHX3000. Dessuten vet de sikkert ikke hva du mener engang...

95% sikkert BH-5 vil jeg si.

Skrevet

Fikk svar fra ITbutikken nå:

Leverings situationen for kingston Hyperx er desvære meget uklar i øjeblikket. Så jeg har meget svært ved at komme med en fast dato.

Darn! :wallbash:

Venter fortsatt på svar fra Vaagen.

Skrevet (endret)

Ai. Ifølge lagerstatusenm har de ingen inne.

Men får ta turen innom de imorgen å høra med de ;)

Daddy needs some 512MB sticks with BH5.

Edit: Innom Vaagen ja.

Endret av Veritas_
Skrevet
Men får ta turen innom de imorgen å høra med de ;)

Innom Vaagen? Kan du gi tilbakemelding her da? De er visst ikke tilgjengelig på telefon på et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...