Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Counter-Strike + 56k modem = ?


Anbefalte innlegg

Halloisen, trenger litt hjelp her... igjen. :dontgetit:

Jeg har et beist av et 56k modem hjemme, da lurer du på hvorfor jeg ikke har skaffa meg ADSL. Et enkelt svar............ : TELENOR SUGER!!! Jeg bor 12 km utenfor et lite tettsted hvor de har full bredbånd dekning, hele bygda her har skreve seg opp på interesse lista, ordføreren i kommunen vår har snakka med telenor, vi har til og med kommet med forslag om og dekke utgiftene for telenor til og bygge om telefonsentralen, men nei, de nekter og bygge ut bredbånd her...

:mad: Men nok om det, som nevnt tidligere så har jeg et villdyr av et modem, og er ivrig entusiast av Counter-strike. Har prøvd utallige innstillinger og modem boosters, men det er plent umulig og kunne spille Cs med mindre enn 170++ i ping. Har lest om mange andre som får CS til nesten helt fint med modem... 64k isdn får du 40++ i ping, mens med 56k modem er 170++ .. :hmm: Noen tips?? :dontgetit:

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halloisen, trenger litt hjelp her... igjen. :dontgetit:

Jeg har et beist av et 56k modem hjemme, da lurer du på hvorfor jeg ikke har skaffa meg ADSL. Et enkelt svar............ : TELENOR SUGER!!! Jeg bor 12 km utenfor et lite tettsted hvor de har full bredbånd dekning, hele bygda her har skreve seg opp på interesse lista, ordføreren i kommunen vår har snakka med telenor, vi har til og med kommet med forslag om og dekke utgiftene for telenor til og bygge om telefonsentralen, men nei, de nekter og bygge ut bredbånd her...

:mad: Men nok om det, som nevnt tidligere så har jeg et villdyr av et modem, og er ivrig entusiast av Counter-strike. Har prøvd utallige innstillinger og modem boosters, men det er plent umulig og kunne spille Cs med mindre enn 170++ i ping. Har lest om mange andre som får CS til nesten helt fint med modem... 64k isdn får du 40++ i ping, mens med 56k modem er 170++ .. :hmm: Noen tips?? :dontgetit:

Takker for all hjelp!!

Maskinen din har også mye å si for at modem skal fungere maksimalt...

 

Hadde en 160MHz 586, før min P4.

Da hadde min modem en snitt hastighet på 4kb, og en snitt ping på 300... :no:

Fikk en liten boost da jeg fikk min P4, da fikk jeg 6kb og 90 i ping.

 

SLapp av jeg har ADSL nå 3MB :devil::devil::devil:

Lenke til kommentar
Halloisen, trenger litt hjelp her... igjen.

Jeg har et beist av et 56k modem hjemme, da lurer du på hvorfor jeg ikke har skaffa meg ADSL. Et enkelt svar............ : TELENOR SUGER!!! Jeg bor 12 km utenfor et lite tettsted hvor de har full bredbånd dekning, hele bygda her har skreve seg opp på interesse lista, ordføreren i kommunen vår har snakka med telenor, vi har til og med kommet med forslag om og dekke utgiftene for telenor til og bygge om telefonsentralen, men nei, de nekter og bygge ut bredbånd her...

Men nok om det, som nevnt tidligere så har jeg et villdyr av et modem, og er ivrig entusiast av Counter-strike. Har prøvd utallige innstillinger og modem boosters, men det er plent umulig og kunne spille Cs med mindre enn 170++ i ping. Har lest om mange andre som får CS til nesten helt fint med modem... 64k isdn får du 40++ i ping, mens med 56k modem er 170++ .. Noen tips??

Takker for all hjelp!!

 

 

Telenor suger så j'vli akkurat samme prob. her og. "Nei vi har ingen fremtidige planer om å bygge ut vår sentral i deres område" Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt servert denne setningen men det skal ivertfall mer enn 14 hender til for å telle. De er så fulle av dritt når de kommer dragende med at linjen jeg sitter på ikke har kapasitet for bredbånd, bare det at det allerede sitter en med bredbånd og en med ISDN på samme lijna fra før :nei: ... Amøber hele gjengen, har vurdert den konvolutten med litt bakepulver elns...

Lenke til kommentar
:cry: wrææ!!! HATE TELENOR!!! Så klar for og bare "#%"¤#&q , For 5 år siden skulle vi anskaffe oss internett, og lurte på om d va isdn eller modem som var tingen. Da sa telenor at d ikke var vits og anskaffe seg isdn fordi de kom med noe som var tusen ganger raskere iløpet av 2-3 pr......... :mad::thumbdown::angry::no::(:devil: Her sitter jeg nå 5 år senere med et dritt treigt modem..... %¤"¤%&"#&%¤/"!%& :angry:
Lenke til kommentar

Jeg syns det ble litt grundig utskjelling av telenor her.

Ikke at jeg elsker telenor eller noe sånt noe. Men jeg kan fortelle dere at pga distrikts politikken til norge samt at staten har interesser i telenor så sitter jeg her i oslo og subsdierer ADSL til alle bønder i norge som bor steder der ADSL eller noen form for kobbersamband IKKE burde funnet sted.

At ikke akkurat DU får adsl og ikke får fylt opp NOK en counterstrike server med den kontante bitc-hinga og whine som kan høres milevis unna Gjør ikke meg 5 flate. Jeg syns det er synd men tror du feks folk i nordsverige kan få ADSL? eller bredbåndsfabrikken? Eller noe som helst annet enn 56k modem? Norge er et geografisk vansklig land å bygge ut sånne ting som veier og telenett så klart det blir dyrt hvis hvert eneste menneske lever dalom i norge skal ha høyhastighets inet? Den geografiske spredningen av ADSL i norge er best i verden når du tenker på topografi og innbyggertall.

 

Men tilbake til topic. (Sånn kan du få lavere ping)

 

Sett deg så nærme tlf veggutaket som mulig OG kjøp en spesiell skjermet kabel fra elkjøp. (Til analog linje)

Og regn med at du ligger en 20ms over alle de andre som bor nærmere den servern er plassert. Du kan også ta en 'tracert' test til den spillserveren du spiller på så ser du hvor den store choken er.

Ta også en ''netstat -n" test og sjekk hvilke utgående tilkoblinger du har til nettet før du fyrer opp CS. Jo flere spyware møkk det er som tar opp den uslige båndbredden din jo verre blir pingen og chocken.

Hvis ikke det er nok så skaff ISDN, Hvis du ikke får det av mamma og pappa så får du heller smøre deg med tålmodighet. Det er nok 90% dekning i norge i slutten av 2005 midten av 2006.

Kunne de levert og fakturert deg for mye for ADSL så hadde de gjort det. Slapp av de gjør så godt de kan.

Men bare så det er sagt , det er en del mennesker som bor midt i Oslo som ikke kan få ADSL pga av begrensninger på linja. 2 kanal, ikke ledig i sentral osv.

 

Og til syvende og sist, CS er bare et spill. Slapp nå av når du spiller. Jeg hater folk som tar CS så seriøst at de er villig til å drepe ansatte i telenor fordi de bor langtfaenivoll derkuenebor og har høy ping.

Lenke til kommentar
Halloisen, trenger litt hjelp her... igjen. :dontgetit:

Jeg har et beist av et 56k modem hjemme, da lurer du på hvorfor jeg ikke har skaffa meg ADSL. Et enkelt svar............ : TELENOR SUGER!!! Jeg bor 12 km utenfor et lite tettsted hvor de har full bredbånd dekning, hele bygda her har skreve seg opp på interesse lista, ordføreren i kommunen vår har snakka med telenor, vi har til og med kommet med forslag om og dekke utgiftene for telenor til og bygge om telefonsentralen, men nei, de nekter og bygge ut bredbånd her...

:mad:  Men nok om det, som nevnt tidligere så har jeg et villdyr av et modem, og er ivrig entusiast av Counter-strike. Har prøvd utallige innstillinger og modem boosters, men det er plent umulig og kunne spille Cs med mindre enn 170++ i ping. Har lest om mange andre som får CS til nesten helt fint med modem... 64k isdn får du 40++ i ping, mens med 56k modem er 170++ ..  :hmm: Noen tips?? :dontgetit:

Takker for all hjelp!!

Maskinen din har også mye å si for at modem skal fungere maksimalt...

 

Hadde en 160MHz 586, før min P4.

Da hadde min modem en snitt hastighet på 4kb, og en snitt ping på 300... :no:

Fikk en liten boost da jeg fikk min P4, da fikk jeg 6kb og 90 i ping.

 

SLapp av jeg har ADSL nå 3MB :devil::devil::devil:

Bare tengte jeg skulle si i fra, men internetthastighet segnes ikke i mb, og kb... det måles i mbit og kbit

Lenke til kommentar

Noen CS spillere som fant seg truffet? Hehe.. vel det beklager jeg, men om du fortsatt ikke tror jeg vet hva jeg snakker om så kan vi ta en åpen debatt om det. Kanskje mekke ny thread.

Håper jeg ikke var for hard mot alle CS spillene ping whinere her men jeg ga faktisk et par forslag som GARANTERT vil hjelpe han.

Mulig jeg var litt frekk men det skal ikke gå utover sakligheten i innlegget mitt.

:nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...