Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalt lukket volum


Anbefalte innlegg

Leste i en RF manual at man må trekke fra volumet elementet tar opp. Hva skal det trekkes fra ? anbefalt volum ? eller er anbefalt volum virkelig anbefalt volum, og dermed basta? :hmm: Får det ikke helt til å stemme. Sikkert meg som er idiota i hodet :D, men noen som kan forklare meg dette her ?

EDIT: her er teksten. Er nok engelsk kombinert med dårlige sub kunskaper som er årsaken her... ;)

 

The speaker

itself also reduces the internal volume. The amount of air displaced by each model is listed on the

specification sheet and should also be subtracted from the gross volume calculation.

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The speaket itself also reduces the internal volume. The amount of air displaced by each model is listed on the

specification sheet and should also be subtracted from the gross volume calculation.

Høytaleren i seg selv reduserer volumet i kassen.

Plassen elemente tar i kassen er listet spesifikkasjonspapiret og skal/bør også trekkes fra kalkulasjonen av det totale volumet til kassen.

Lenke til kommentar

ganske simpelt altså... :roll: Hengte meg opp i anbefalt volum jeg

EDIT: dessuten virker det så meningsløst, for jeg tar bare utgangspunkt i det anbefalte volum og legger til / trekker fra... Men er sikkert mange grunner til å gjøre det sånn som i teksten! :thumbup:

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar

Heller mest i den retning at RF her sikter til situasjoner der brukeren beregner kassevolum ut fra T/S parametre (feks med et dataprogram)

 

Ville være litt merkelig gjort av dem å anbefale et kasse volum på 35 L når en 12 tommer skal inn i en trykk kammer kasse vis kassen EGENTLIG skal være på 37 L pågrunn av elementets volum.

 

Det samme gjelder forøvrig portene i en bassrefleks kasse.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Altså, hvis du skal ha en kasse på 10 liter skal du finne ut hvir stort elementet er og trekke det i fra først. Sånn at hvis elementet er 1 liter skal du bygge en 11 liters kasse for at du skal få et reelt volum på 10 liter. Eller er jeg helt på bærtur nå?

2070453[/snapback]

Ser ikke ut som om du er på bærtur :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...