Gå til innhold

Brenneren vil ikke brenne DVD+R lengere


Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske ny datamaskin med en NEC DVD+RW ND-1100A brenner.

 

Bruker Nero som brennerprogram.

 

Driver å tar backup av stæsjet mitt og brenner det derfor over på DVD+R plater.

 

Kjøpte i dag en spindel med 10 stk Memorex DVD+R 4x plater.

 

De 2 første brenningene gikk smertefritt.

 

Deretter gikk det helt galt. Får feilmelding: Strøm-kalibreringsfeil, og brenningen avsluttes og DVD brenneren løser ut.

 

Er det noe galt med maskinen eller er det jeg som bare ikke kan dette??

 

Takker og bukker for alle tips og råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå prøvd å legge inn Nero 6 på nytt uten at det hjalp noe særlig når det gjelder DVD-brenningen :no:

 

Det merkelige er at det går greit å brenne CD-R(W) med Nero i samme brenneren, da kommer det ikke noen feilmeldinger om Strøm-kalibrering..

 

Hadde det vært brenneren som var problemet ville jeg vel ikke fått til å brenne noe som helst der -eller??

Lenke til kommentar

Sjekk instillingene på kontrolleren i Device Manager. Windows XP har en lei tendens til å sette overføringen til PIO istedetfor DMA Mode2 hvis brenneren får problemer med en dvd eller to.

 

Det virker som du har grei peiling på pc, så jeg gidder ikke å gå nærmere i detalj hvordan du gjør dette.

 

Control Panel - System - Hardware - Device Manager - IDE ATA /Atapi Controllers - Properties (på den du har tilkoblet brenner på).

Lenke til kommentar

Den står i DMA Mode 2, men det jeg bare ikke kan begripe er hvorfor jeg i det hele tatt greide å brenne de 2 første DVD-platene, og ikke minst hvorfor jeg etterpå kunne brenne en CD-RW plate med musikk uten problemer.

 

Jeg er helt fersk innen DVD-brenning, derfor lurer jeg egentlig på om dette er en feil som kan oppstå hvis platene er dårlige?

Og er det i det hele tatt mulig at 8 av 10 plater er dårlige??? :cry:

 

Ringte Elkjøp nå, de sa at jeg måtte bare lever inn maskinen og så ville det ta 2-3 uker service tid. :scared:

 

Edit: Hva er strøm-kalibreringsfeil egentlig? Høres alvorlig ut..

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Har samme problemet, brenneren står på en dma kontroller og alt skulle fungere utmerket og kan jo da brenne DVD-plater uten problemer, men CD-plater går så absolutt ikke.. Kan forøvrig nevnes at jeg får "disc speed error" hvis jeg skifter til disc-at-once i nero. Skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...