Gå til innhold

blåe leds fra elfa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-03 19:12, andgob skrev:

kan noen være så snille og helpe meg med å finne noen lyssterke blå leds fra elfa, som er billig.

det hadde vært kjempesnilt...


 

SEpå elfa se under optokomponenter. Vis du skal ha hjelp de og finne dem må vi vite hvor stor du skal ha den. Se på hvor mye mca den har. Jo mer jo sterkere lyser den. Se også på lysvinkelen på diodene. får smalt gir veldig br alys på et område men ikke noe utover på siden.

Lenke til kommentar

hvis de skal ha standard lysdiode størrelse har jeg kjøpt noen nøkkelringer med veldig sterke blå lysdioder. disse er riktig størrelse, men har ikke brukt de enda. skal lage noe fænsi case-stash..

disse koster bare 29kr inkl bateri..

 

hvordan er prisen på enkeltdioder fra elfa?

Lenke til kommentar

har noen noen enkel løsning på å få ned motstanden i strøm uttakene i pc'n?

jeg skal montere inn diverse led's på 1.2 og 1.7 volt. og da sier det seg selv at det går dårlig på 12v.... Er det noen enkle triks som kan brukes eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe motstander?

event, hvilke og hvor bør jeg kjøpe/ hvilket område?

 

orker ikke regne ut hvor mange ohm det blir....:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 10:08, kjerts skrev:

hvis de skal ha standard lysdiode størrelse har jeg kjøpt noen nøkkelringer med veldig sterke blå lysdioder. disse er riktig størrelse, men har ikke brukt de enda. skal lage noe fænsi case-stash..

disse koster bare 29kr inkl bateri..


 

hvor kjøpte du de nøkkelringene??

Lenke til kommentar

Quote:


oceana skrev (2002-04-15 09:27):

har noen noen enkel løsning på å få ned motstanden i strøm uttakene i pc'n?

jeg skal montere inn diverse led's på 1.2 og 1.7 volt. og da sier det seg selv at det går dårlig på 12v.... Er det noen enkle triks som kan brukes eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe motstander?

event, hvilke og hvor bør jeg kjøpe/ hvilket område?


orker ikke regne ut hvor mange ohm det blir....:smile:



 

motstander er nok eneste måten å gjøre det på (og veldig enkelt). Jeg antar at leds'a dine har max strøm på 20 elelr 30mA, da går det greit å bruke 560ohm på begge to. Det fører til at det vil gå 19mA i 1,2V'en og 18mA i 1,7V'en.

Lenke til kommentar

nøkkelringer kjøpte jeg på class olson. det er mulig å serie-koble lysdiodene.. da er det jo bare å dele spenningen på antallet.. det er jo mange kombinasjoner.. man kan jo hente ut 5v, å da er det jo ganske enkelt.. seriekoblet to blå led's, som ble passe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...