Gå til innhold

Hva er vitsen med 6610i, når vi har 6220?


Anbefalte innlegg

Men ærlig talt. 4096 farger?? tåpelig....

Oppløsningen er verre ifølge meg da...

-

Se sannheten i øynene; for mange er det mer eller mindre utseende som avgjør, dette har nok nokia skjønnt og derfor oppererer de med svært mange mobiler i "mellomklassen", og generelt mange 40-serieser. Det er lite som skiller disse igrunn, det meste er jo egentlig størrelse, vekt, taster, form; utseende med andre ord...

 

Dette er nok en meget god taktikk fra nokia sin side, bare synd at telefonene skjelden er veldig bra gjennomførte, av og til kan det jo se ut som (og det er av og til nesten sannheten) at de bare har hivd innmaten inn i et annet deksel...

 

6610i har jo det meste som kan kreves av utstyr i grunn Stereo FM radio, bluetooth, 4 mb minne, IR, kamera med mer... Så den kan, og virker derfor meget atraktiv for de fleste...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er de dumme? De er jo de som selger best verden over, da tyder det på at de gjør riktig ting...

 

Nei.

 

SE selger nå mer enn Nokia. 37% mot 36%...

Rettelse:

 

Et økt salg på 5 millioner enheter i forhold til første kvartal i fjor var ikke nok til å holde markedsandelen for Nokia i årets første kvartal.

 

Den finske mobilgiganten Nokia har nå 28,9 prosent av det globale mobilmarkedet, målt i antall solgte telefoner. Det er langt unna målet om å komme opp i 40 prosent, og ned 16,5 prosent fra første kvartal i fjor.

 

En fersk rapport fra Gartner Group viser at konkurrenter som Samsung og Sony Ericsson er blant dem som stjeler markedsandeler fra Nokia. Disse øker sin markedsandel med henholdsvis 15,7 og 19 prosent (ikke prosentpoeng).

 

Men det er ikke bare disse to som vokser. Alle konkurrentene vokser på Nokias fall. LGs markedsandel vokser med 8,2 prosent, mens Motorolas øker med 11,6 prosent. Siemens andel er opp 5,3 prosent.

 

Kilde: "Hegnar Online"

Lenke til kommentar

det er forskjell mellom 6610i og 6220:

6610i: 87g

6220: 92 g

 

6610i: 106 x 44 x 19 mm

6220: 107 x 45 x 19 mm

 

6610i: 3 t - 3 t 30 min = taletiden

6220: 2 - 5 t

 

6610i: opp til 144 - 432 t = standby tid

6220: opp til 150 - 300 t

 

6610i: video funksjoner : NEI

6220: video funksjoner : JA

 

EDGE : 6610i/NEI

6220/JA

og litt flere små forskjell................... :D:D:D:D

Lenke til kommentar

eg ser i grunnen liten vits i å bruke for mye penger på ein mobil tlf... min blei stjålet så eg har bestilling inne hos norwegian telecom.

var storfornøyd med nokia 3200... så merkelig ut te å begynna med, å var rare tastar på den... men d blei fort ein vanesak....

får vel 6610i om ca 2 uker tror eg...

faen fitte må bruka ein god gammal 3330 i mellomtiå....

forsikring e ett must.... ska ikkje ver foruten d igjen, hehehe

måtte ut med 1699+120kr frakt for 6610i

telefon er uten abonemang å uten operatør lås seff....

genialt kjøp syntes eg sjøl:)

d lønne seg å ver chess kunde:P

(PS! 99% av dei som kjøper mob til 1 krone vett ikkje at dei betale telefonen i form av abonemangsavgifter med masse rente egentligt)

forskjellig bruk fører til at folk trenger forskjellige abonemang eller kontantkort....

var mye mer minne i 6610i... noe som førte te at eg ville ha den...

men mangler lommelykta til 3200.... den e megabrukande... lyser opp som faen...

radio e kjekk sak å ha d o da:)

Lenke til kommentar
eg ser i grunnen liten vits i å bruke for mye penger på ein mobil tlf... min blei stjålet så eg har bestilling inne hos norwegian telecom.

var storfornøyd med nokia 3200... så merkelig ut te å begynna med, å var rare tastar på den... men d blei fort ein vanesak....

får vel 6610i om ca 2 uker tror eg...

faen fitte må bruka ein god gammal 3330 i mellomtiå....

forsikring e ett must.... ska ikkje ver foruten d igjen, hehehe

måtte ut med 1699+120kr frakt for 6610i

telefon er uten abonemang å uten operatør lås seff....

genialt kjøp syntes eg sjøl:)

d lønne seg å ver chess kunde:P

(PS! 99% av dei som kjøper mob til 1 krone vett ikkje at dei betale telefonen i form av abonemangsavgifter med masse rente egentligt)

forskjellig bruk fører til at folk trenger forskjellige abonemang eller kontantkort....

var mye mer minne i 6610i... noe som førte te at eg ville ha den...

men mangler lommelykta til 3200.... den e megabrukande... lyser opp som faen...

radio e kjekk sak å ha d o da:)

Helt enig med Mr. Dark - 6610i :yes:

 

Har også bestilt meg en 6610i. Men skjønner meg ikke på nettsidene til Norwegian Telecom - står ikke om de er sendt eller ikke. Jeg la inn bestillingen den 27/6, fikk bekreftings mail fra dem.. men står ikkeno om den virkelig ER sendt fra dem.

Lenke til kommentar

hmmm... står sendt på sidene derras... husker ikkje om eg har fått mail av dei nå... kan henda eg sletta den med alt møkket eg får... hehe.....

står 10-14 dager levering på den telefonen.... er nokså stor etterspørrsel.... 54% av salget fra butikken er en del... åsså er d alle andre butikker som venter på å får den på lager også da...

Lenke til kommentar
6610 er en av de mest populære telefonene i min butikk ihvertfall. Den har et enkelt og godt design, samt store gode taster og helt grei maskinvare og funksjoner.

 

Plusser man på et kamera der, så har nokia en vinner i mellomklassen, de har kun 3200 m/ kamera nå, og den er for jalla/enkel/fjortiss.

 

Tror dette er veldig smart av nokia jeg.

Må bare quote meg selv ang. "vinner".

 

Nokia 6610i er for tiden den mestselgende telefonen til elkjøp i mellomklassen. Så jeg tror de skjøt gull med den telefonen. ;)

problemet med nokia er at de pøser på med billige telefoner med "utgåtte"specs,se på foreksempel nokia 1100-uten farger, og den kom da nesten alle telefoner hadde farger og en god del hadde kamera-HVA er vitsen?assa,skjønner at ikke alle har råd til de mest fancy telefonene,men du sparer gjerne et par hundringser til og kjøper deg en telefon som ivertfall har farger....

Hørte noen rykter om at Nokia skulle lansere rundt 40 nye telefoner bare i år!

Nokia tenker bare på å få solgt mest mulig crap, mens sony ericsson prøver å lage kvalitets produkter til en rimlig pris, og med masse muligheter...vil egentlig si noe om hvor sleipe nokia er på en del punkter,men orker ikke skrive mer nå... :ohmy:

 

GO sony ericsson!

Lenke til kommentar

problemet med nokia er at de pøser på med billige telefoner med "utgåtte"specs,se på foreksempel nokia 1100-uten farger, og den kom da nesten alle telefoner hadde farger og en god del hadde kamera-HVA er vitsen?assa,skjønner at ikke alle har råd til de mest fancy telefonene,men du sparer gjerne et par hundringser til og kjøper deg en telefon som ivertfall har farger....

 

Har du tenkt over at det finnes mennesker her i verden som ikke har bruk for fargeskjerm og muligheten til å ha Britney Spears som som bakgrunn i milliarder av farger?

 

Har du tenkt over at det finnes land her i verden som ikke har så sterk økonomi som Norge og vesten forøvrig? Har du tenkt over at slike billige telefoner selger godt på slike steder? Tror du en bestemor på 78 som kjøper en telefon fordi "det er morro å prøve" kjøper seg en p900 fordi Sony Ericsson "ruler"? :roll:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
6610 er en av de mest populære telefonene i min butikk ihvertfall. Den har et enkelt og godt design, samt store gode taster og helt grei maskinvare og funksjoner.

 

Plusser man på et kamera der, så har nokia en vinner i mellomklassen, de har kun 3200 m/ kamera nå, og den er for jalla/enkel/fjortiss.

 

Tror dette er veldig smart av nokia jeg.

Må bare quote meg selv ang. "vinner".

 

Nokia 6610i er for tiden den mestselgende telefonen til elkjøp i mellomklassen. Så jeg tror de skjøt gull med den telefonen. ;)

problemet med nokia er at de pøser på med billige telefoner med "utgåtte"specs,se på foreksempel nokia 1100-uten farger, og den kom da nesten alle telefoner hadde farger og en god del hadde kamera-HVA er vitsen?assa,skjønner at ikke alle har råd til de mest fancy telefonene,men du sparer gjerne et par hundringser til og kjøper deg en telefon som ivertfall har farger....

Hørte noen rykter om at Nokia skulle lansere rundt 40 nye telefoner bare i år!

Nokia tenker bare på å få solgt mest mulig crap, mens sony ericsson prøver å lage kvalitets produkter til en rimlig pris, og med masse muligheter...vil egentlig si noe om hvor sleipe nokia er på en del punkter,men orker ikke skrive mer nå... :ohmy:

 

GO sony ericsson!

Jada jada... Ro ned trusa nå Philip. Jeg tror vi har skjønt at du er Sony Ericsson fanboy. Kom heller med gode argumenter. Å si at Sony Ericsson ruler osv osv bla bla holder ikke! Du vil ikke si noe mer, fordi du ikke har noe annet å si! Vil gjerne se om du klarer å komme med gode argumenter. Det at Nokia lager små skjermer argumenten er rimelig oppbrukt nå. Finn på noe annet.

Lenke til kommentar

er mange land som har annet behov enn norge...

i spania for eksempel... kjøper folk riva TNT skjermkort enda... tenk om dei låg like langt bak på telefoner... sprang rundt med mursteinsklosser av ein telefon...

dei har ikkje råd te samme telefon som me kjøpe her....

ergo... billigere telefon... med d som da følger... du får ka du betale for....

 

å ingen like samme telefonane....

hadde alle kjøpt nokia eller sony erikson... så hadde prisane gått i været... samma faen kim som hadde fått monopol...

nokia har laga masse bra telefoner... koffer i helvete tror du dei har solgt så mye???

å angående at nokia mister markedsandeler til andre.... de andre klarer nå å produsere bedre produkter enn før...

gamlingen hadde før en erikson... for lenge siden... den var urgammal i forhold til nokia telefoner i samme prisgruppe som kom samtidig...

møkkatelefon...(ane ikkje modelen)

 

jo mer konkuranse jo bedre blir alle produkter....

å eg vil bare si en ting til... allt som nokia har prøvd å feilet... har dei andre sluppet å feile på 1 år etter....

Lenke til kommentar
Tror du en bestemor på 78 som kjøper en telefon fordi "det er morro å prøve" kjøper seg en p900 fordi Sony Ericsson "ruler"?  :roll:

Mange gode punkter i Walter Melon sitt inlegg, men vil legge til noe itillegg: For mange er det mye bedre med en svart/hvit skjerm av den grunn at gamle og svaksynte ser og klarer å lese bedre på disse enn på nye fargemobiler. (2 grunner til dette egentlig: Kontrast/forskjell i fargene, bare 2 stk. og at slike gråtoners skjermer ofte har mindre pixler, dermed blir hver pixel vanlighvis større...)

-

Dessuten handler alt om prioritering av økonomi, svir man av 5000 på ditt har man ikke like mye penger til å bruke på andre ting; med mindre man har god økonomi.

Ikke alle ser fks. nytten i kamera på mobil, til og med ikke jeg igrunn. Greit å ha det, men en nødvendighet; neppe.

En mobil er i bunn og grunn av alt laget for å ringe, og påtross av dette er det desverre ikke alle mobiler som har god samtale/lyd kvalitet.

Sms og alt ellers er bare en del av mobilens evolusjon....

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...