Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å komme på nett


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Det har seg sånn etter min kjære samboer hadde knotet på maskinen min,så funker ikke internett lenger, hun mente hun hadde trykket på noen "network connections"

 

Nettverkskortet viser et jeg er på nett,men sidene vil ikke vises,det er litt vanskelig og forklare problemet når jeg ikke vet helt hva hun har trykket på...

det er sikkert bare en innstilling som er forandret på,men problemet er likevel stort!

 

har bare en maskin med Ngt og winxp.

 

 

tips tas imot med Stoooor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du windows XP så anbefaler jeg at du prøver systemrestore. Du finner den under tilbehør i startmenyen.

Startmeny -> programmer -> tilbehør -> systemverktøy -> systemgjenoppretning.

Det er ganske selvforklarende alt i sammen når du får startet det. Husk å ikke gå for langt bak i tid!

NB: Dette fungerer ikke visst du har skrudd av overvåkningsfunksjonen i systemegenskapene. Den vil også fjerne det som har blitt installert i mellom tidspunktene (men ikke det som du har produsert, office dokumenter og slikt). Du kan angre gjenopprettningen med samme programmet enkelt og greit.
Lenke til kommentar
I kommando linja (skriv "cmd" i kjør menyen) må du finne ut noe:

- Teste TCP/IP:

skriv: ping 127.0.0.1 (her vil du har svar mottatt og ikke noen som helst feil)

- Rette IP instillinger?

skriv: ipconfig /all

Hva står her? De 3 øverste rekkene er viktige. Sjekk også om DHCP er aktivert eller ikke på samme lista.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...