Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Sitter nå med et Chello plus abbonemente (kabel), men jeg er veldig missfornøyd med det fordi det er utrolig ustabilt. Får av og til 200-600 i ping på norske servere (battlefield vietnam) og det kommer opp "connection promblen detected" hele tiden. Noen som har samme erfaring?

 

Så derfor har jeg burdert å bytte til Telenor ADSL. Men så lurer jeg på hvordan det blir med innlogging og det. Hvis jeg kobler det opp slik: teleonlinje>adsl modem>router>pc er, vil jeg da slippe å logge på? Hvis routeren har støtte for pppoe. Skal det ikke gå ann å få routeren til å logge deg på?

Noen som er koblet opp til internett på en slik måte? (med telenor adsl).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Chello ting fra UPC.

 

Opplever ikke noe av det du nevner, faktisk så vil jeg kunne påstå at jeg har bedre ping med kabel internettlinja en de fleste andre med adsl.

 

Jeg har ingen tekniske forklaringer på dette, men jeg har så stabil og lav ping mot de fleste spillservere at jeg heller vil anbefale deg å kontakte UPC enn å bytte ISP...

 

Er ingen UPC fanboy, men det sparer deg for mye pes å bare gi dem en liten pekepinn om problemene dine istedetfor å bytte isp.

Lenke til kommentar

Har kontakta upc en del ganger, men teknikerne som har vært her kan ikke finne noe galt. Kjenner også andre som har upc internett som sier det er mye galt med det.

 

Grunnen til at jeg velder telenor fremfor f.eks. ngt er at jeg bare kan få 1mbit fra ngt her jeg bor. Og det følger ikke med antivirus...

Lenke til kommentar
du får 200-600 ping i bf:v pga. en bug i spillet. mange som har det problemet, bl.a meg.

sikker på det? da jeg fikk bfv for noen dager siden så hadde jeg ganske høy ping (100-300), men dagen etter var det helt fint (40-60), og i dag virka det også fint. Men i 5 tiden eller noe sånn så fikk jeg høy ping igjen (300+++). Og nettlinja har også vært treg, fikk 300 og noe på itavisen (har 1024\256 linje).

 

Syntes det er litt rart at jeg er den eneste på hele serveren som har ping høy ping. Og jeg spiller med andre som har akkurat like rask linje som meg (bare andre isp er), og de har lavere ping enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...