Gå til innhold

Passiv kjøling av prosessor?


_TT_

Anbefalte innlegg

Har tenkt en del på å bygge meg en pc uten vifter i det hele tatt...

 

Lurte i den sammenheng på om det ville være mulig å kjøle en Athlon / Duron 1,3 - 1,4Ghz cpu med kun kjøleribbe? (Som feks med en termalright slk900)

Endret av _TT_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen av skole pc`ene har jo ikke vifte, de er som regel noen gamle pentium 2 med 600-700mhz...er jo nokk vis du skal bruke den som dvd-spillr osv. til tv

 

edit.. hadde en duron 1.3 en gang i tia, prøvde å fjerne vifta tempraturn steg rett til 70-80 grader......

Endret av Harry_-_
Lenke til kommentar
noen av skole pc`ene har jo ikke vifte, de er som regel noen gamle pentium 2 med 600-700mhz...er jo nokk vis du skal bruke den som dvd-spillr osv. til tv

 

Desverre så var planen å lage en vifteløs mulimediamaskin som skulle bli brukt til å se film og tv på projektor....

 

Får kanskje se om eg finner noe som ikke blir så varmt. Noen forslag til hva som kunne gått an?

Lenke til kommentar

VIA C3. Disse kan kjøles passivt og passer i socket 370/fcpga-hovedkort (gamle PIII-typen). Evt. kjøp et mini-ITX-kort fra VIA med C3 eller Eden. Dette holder i massevis for å se på filmer (divx, dvd++) og se tv på projektor.

 

Men når du snakker om at du skal ha vifteløs maskin for å se på projektor, så lurer jeg på hvorfor? Har ikke projektoren nok vifte til å overdøve en stille 120mm på lavt turtall uansett?

Lenke til kommentar

Er ikke bare db som spiller noen rolle på hva man hører; alle vifter produserer hørelig susing og de har flere nivåer av susing som en hører om enannen. Derfor vil man kunne høre denne selv om man har en projektor i rommet.

 

Skal skaffe en projektor med minst mulig støynivå (har sett på en med 27db), og kanskje hvis det er mulig bytte ut viftene med støysvake 120mm'e.

 

 

 

Får man kjøpt C3 prosessorer noen steder da? (Bortsett fra integrert på mini-itx kort)

Endret av _TT_
Lenke til kommentar

Har det blitt tatt opp tidligere? Prøvde å søke men fannt ikke noe..

Link?

 

The animal:

Hvilken kjøler bruker du?

 

baronKanon:

miniITX var så dyrt.. målet mitt var ikke å lage det så liten som mulig, men så lydløst som mulig... Men det ser ikke ut som om eg finner noen C3 prosessorer, så eg må nok skaffe meg et miniITX da.

 

BTW; hvilke er best av C3 og Eden? Hva er forskjell?

Lenke til kommentar

Selfølgelig har eg lest om BeQuiet!

 

Men mitt spørsmål var om det fanntes andre prosessorer som var mulig å kjøle passivt, da eg helst ikke ville gå for et miniITX kort. Men må man så må man. ;)

Endret av _TT_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...