Gå til innhold

Toskjermløsning på bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kjent med Twinview og Hydravision (sist nevnte er heller dårlig), tviler sterkt på at du vil kunne få to eksterne skjermer (i span mode, hvis det er det du vil ha) selv ved kjøp av dokkingstasjon, men det får bli opp til de som har større kompentanse innenfor bærbare maskiner. Har ikke hørt om mange (om noen) bærbare som har dual head.

 

EDIT: kanskje denne tråden egentlig burde flyttes til kategorien for bærbare?

EDIT2: hun har postet en "annen" tråd i bærbare...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Siden du (bræibånn) har dobbel posting så tar jeg et sitat fra deg i den andre tråden:

men poenget er at jeg skal ha TO eksterne skjermer

 

Hva slags oppsett er du ute etter? Independent, span, clone,???

 

EDIT: Hvis det er span du er ute etter så må jeg nok skuffe deg hvis du har ATi skjermkort, de støtter ikke span (ihverfall ikke de stasjonære kortene, og det vikrer lite sannsynlig at de bærbare kortene gjør det da).

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Går nok greit siden du er ny, har du lest guiden min? Kjapp oppsummering: span betyr at du strekker oppgavelinjen, spill, filmer osv over to skjermer, windows tror at du har en svært bred skjerm, independent betyr at du har to forskjelle skjermer, slik at windows tror at du har 2 skjermer tilkoblet, clone betyr at det samme skjermbildet blir vist på begge skjermene..

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Imponerende guide :) Må jeg si.

Det er vel independent jeg skal ha. Dette er i bedriftssammenheng så spill og film er utelukket. Jeg skal kunne maksimere vinduer enten bare over den ene skjermen eller over begge. Så jeg enten kan jobbe i to forskjellige programmer med ett på hver skjerm eller ha et program over begge.

Men det hadde vært greit at oppgavelinjen også gikk over begge skjermene.

 

Håper alle skjønner behovet mitt nå :)

Lenke til kommentar

Ok, da skal du kjøre independent mode og installer UltraMon (se guiden), med UltraMon så kan du maksimere vinduer over to skjermer ved bar å trykke på en knapp.

 

Har sendt PM til dakri hva slags oppsett som blir støttet ved bruk av portreplikatoren, har dessverre aldri vært to eksterne skjermer på bærbar og skulle gjerne likt å vite mer! I teorien så burde det gå ann fordi ATi kortet ditt støtter to skjermer, så hvis man kan deaktivere skjermen på den bærbare og bruke de to utgangene på en portreplikator\dokingstasjon så burde det jo gå, men dette vet jeg som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Flott at folk med kunnskap svarer!

 

dakri: hvis du kobler til to skjermer, forsvinner bildet på latopen? Hvilke dual (evt trippel) oppsett støtter det? Span, independent, clone eller hva?

Skjermbildet på laptopen blir det samme som på den primære skjermen. Den sekundære skjermen er "independent" uten oppgavelinje. Maksimerer man et vindu blir det maksimert på den skjermen vinduet befinner seg på, ikke over begge. Det kan godt være at span modus fungerer, men dette har jeg ikke testet.

 

Tviler på at den har støtte for trippel. Skjermkortet jeg har er et Radeon 7500 som kjøres med Omegadrivere.

 

OBS! Vær klar over at VGA utgangen på portreplikatoren er av noe dårlig kvalitet og kan gi litt uskarpt skjermbilde.

Lenke til kommentar

Takk for info! Med tanke på at ATi ikke har støtte for span mode på sine kort til stasjonære tviler jeg på at det vil fungere på bærbar, det er jo samme driverene (som installerer skjermkortet som to kort) og samme GPU. Regner også med at det ikke har støtte for trippel, hvis noen kan motbevise dette ville jeg være svært takknemlig for svar!

 

Med tanke på at et Radeon 7500 har støtte for to eksterne skjermer (deaktivert selve skjermen på den bærbare), ser jeg ingen grunn til at ditt 9600 ikke skal støtte det. Evt. send mail til HP Compaq. Kom gjerne med oppdatering når du har funnet om det går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...