Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pc-høytalere i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nylig anskaffet logitech z-2200 til pc'n, men så fikk jeg ideèn om å også bruke disse i bilen. Det eneste problemet er hvordan skaffe strøm. Høytalerene bruker selvfølgelig 230 V, mens bilen leverer 12V. Er det noen som har noen ideèr om hvordan jeg kan få til dette??

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har høyttalerne ekstern strømforsyning? Hvis ja, sjekk om den gir ut 12-14 volt. Da er det mye mulig du kan kople den rett i sigarettenneruttaket, eller rett på batteriet e.l.

Hvis ikke må du ha en 12V til 230V omformer (inverter).

Skrevet

det er nok riktig. Men problemet er fortsatt uløst. Er prosjektet gjennomførbart? Hvor stor inverter må jeg i så fall ha?

Er det noen som egentlig har prøvd noe lignende og har litt erfaring?

Skrevet

Ossen sett er dette? er det med sub og satelitter? Høres vanskelig ut å plassere de greiene der, skal du tape dem fast? og husk:! selv om det spiller bra inne, så er det ikke sikkert at du hører annet en svak dunking fra suben pga all støyen som er i en bil.. just my 2 cents...

Skrevet

Det går jo ann å plukke de fra hverandre, for så å feste elementene rundt om kring i bilen ;) Men da blir det litt kjipt hvis du har tenkt å ha de med deg inn igjen seinere

Skrevet

lol :green: Lykke til med det da :) er sikkert limt fast, og ikke noe feste på elementene noen plass. Går vell i tusen knas når man åpner det.. eller ?... :)

Skrevet

Artig prosjekt, men jeg tror du kommer til å bli missfornøyd med lyden, bla. pga. størrelsen på elementene og den lave effekten de gir.

Skrevet

Tja jeg vet det "ganske sikkert".... :ermm: Har 5" komponentsett i bilen selv, og når jeg ikke kjører lager de en herlig lyd... Men når jeg kjører så stiller jeg alltid suben opp en anelse for å overdøve div støy som en bil normalt har, ellers drukner nermest 5"'ene ... Men kan hende du har en bil som bråker mindre enn min, osv.. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...