Gå til innhold

Kontroller kort fra clas ohson (SATA & PATA)


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg bestilte en katalog fra clas ohlson, og da kom jeg over et par raid kontrollere for pata og sata, jeg aner ikke hva salgs kort dette egentlig er. Men det ser ut til at en av de har en Silicon Image brikke...

Noen som har erfaring?

 

Her er info om de (Link til side)

 

P-ata Raid kontroller 0, 1, 0+1 (SI brikke)

 

Kontroller-kort, PCI, for ATA/33/66/100/133-harddisker. Kortet kan brukes for å installere ekstra harddisker eller for RAID-konfigurering (RAID 0, 1, 0+1). Leveres med drivrutiner for Windows 98 SE eller senere samt 1 stk ATA100-flatkabel.

Pris: ~400

326849_Xw3.jpg

Link til større bilde: http://www.clasohlson.no/images/products/N.../326849_Xw4.jpg

 

S-ata & P-ata Raid kontroller 0, 1, 0+1 & JBOD (ALi brikke)

 

Kontrollerkort, PCI. 2xS-ATA samt 1xP-ATA (ATA33/66/100/133). Kontrollerkortet kan brukes både til å installere ekstra enheter eller for RAID-konfigurasjon (RAID 0, 1 & JBOD). Krever Windows 98 SE eller senere.

 

381065_Xw1.jpg

Link til større bilde: http://www.clasohlson.no/images/products/N.../381065_Xw2.jpg

 

Takker for svar og synspunkter.. Og eventuelt forslag til andre RAID kort, til rimelige priser/ytelse. :)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sunsway/ST-labs kontrolleren på komplett har Silicon Image chip. Hvis du skal ha serial ata. Serial-ata kontrolleren du hadde bilde av hadde ALI.brikke, kjenner ikke til dette.

 

Hvis du går med planer om å kjøpe nytt hovedkort bør du vite at en integrert raid-kontroller vil være mer optimalt enn en add-on kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...