ob1 Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Slett brukerene fra AD. Ta eierskap på alle kataloger på serveren som har med den profilen og hjemmeområdet og slett de. Slett alle profil-katalogene til brukerene på klienten(e). Begynn på nytt. + evt kjøp en bok om dette og les litt. Dette er en del av "learing by doing", og hvis det passer dårlig så bør du kanskje kombinere det med f.eks en bok? Bere en tanke...
Lurifaksen Skrevet 26. april 2004 Forfatter Skrevet 26. april 2004 Jeg er veldig lite lysten på å begynne på nytt. Jeg prøver å ta en backup av alt først, som jeg kan legge inn etter at jeg har slettet og laget brukeren på ny. Men kan du bekrefte at folkene som lagde windows XP til norsk, presterte å kalle systemmappene for "Programdata", "kjeks" og slikt, slik at det ikke fungerer å bruke en norsk windows sammen med en engelsk windows i et domene?
prolixin Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 (endret) Jeg er veldig lite lysten på å begynne på nytt. Jeg prøver å ta en backup av alt først, som jeg kan legge inn etter at jeg har slettet og laget brukeren på ny. Men kan du bekrefte at folkene som lagde windows XP til norsk, presterte å kalle systemmappene for "Programdata", "kjeks" og slikt, slik at det ikke fungerer å bruke en norsk windows sammen med en engelsk windows i et domene? Stemmer nok at det heter programdata i den norsk versjonen og application data i den engelske versjonen, dette kommer også litt ann på hvordan språk versjon av applikasjonene du kjører. Denne problem stillingen har jeg faktisk aldri vært klar over. Nå er jeg enda mere glad for at vi ikke bruker roaming profiles på jobben, hvor vi har Windows med MUI installert både på engelsk, norsk, svensk og finsk Endret 26. april 2004 av prolixin
Lurifaksen Skrevet 26. april 2004 Forfatter Skrevet 26. april 2004 Argh! Har hevet hele Active Directory drittet på dør. Opplegget var ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, og når det i tillegg bare er tull hele tiden, så tror jeg jeg heller satser på å bruke remote desktop.
ob1 Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Det går fint med flere språk i et domene, men man må vite hva man gjør. Du burde kanskje, som nevnt, få tak i et par bøker eller ta noen kurs og så prøve igjen? Dette er ikke noe man mestrer etter første eller andre forsøk. ' edit: ta fram et kommandoprompt og skriv inn "set" og trykk enter. Da ser du f.eks APPDATA som peker til programdata på norsk og application data på engelsk. Variablene har det samme navnet i alle språkversjonene av Windows så det er jo bare å referere til %appdata% og ikke "c:\do..\...\application data" eller "c:\do..\...\programdata". Endret 27. april 2004 av ob1
prolixin Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Det går fint med flere språk i et domene, men man må vite hva man gjør. Du burde kanskje, som nevnt, få tak i et par bøker eller ta noen kurs og så prøve igjen? Dette er ikke noe man mestrer etter første eller andre forsøk. ' edit: ta fram et kommandoprompt og skriv inn "set" og trykk enter. Da ser du f.eks APPDATA som peker til programdata på norsk og application data på engelsk. Variablene har det samme navnet i alle språkversjonene av Windows så det er jo bare å referere til %appdata% og ikke "c:\do..\...\application data" eller "c:\do..\...\programdata". Er det noen store forskjeller i AD på 2003 forhold til 2000 ?
ob1 Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Det er mange forskjelle men de aller fleste er for meget store nettverk og vil neppe se noen store forskjeller med det blotte øyet. F.eks du kan nå opprette transitive trust mellom flere forest'er og at AD har en egen application-partisjon integrert. Det du om hjemmebruker vil legge merke til først er vel at du kan nå flytte et objekt mellom OU'er med drag and drop. Min påstand er at den største forskjellen mellom 2000 og 2003 ikke ligger i AD'en,men i at 2003 server er "secure by default" som Ms sier, og man må heller åpne opp funksjonalitet istedetfor å stramme inn sikkerheten.
inaktiv000 Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Det går fint med flere språk i et domene, men man må vite hva man gjør. Du burde kanskje, som nevnt, få tak i et par bøker eller ta noen kurs og så prøve igjen? Dette er ikke noe man mestrer etter første eller andre forsøk. ' edit: ta fram et kommandoprompt og skriv inn "set" og trykk enter. Da ser du f.eks APPDATA som peker til programdata på norsk og application data på engelsk. Variablene har det samme navnet i alle språkversjonene av Windows så det er jo bare å referere til %appdata% og ikke "c:\do..\...\application data" eller "c:\do..\...\programdata". Hmm, er det den rette måten å gjøre det på? Å sette environment variables via logonscripts eller noe slikt?
ob1 Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Jeg gjør det, men det er ikke dermed sagt at det er den beste eller "riktige" måten. Det fungerer iallefall.
olejohan Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Nokon so veit om ein guide på norsk om windows 2003 server.? å sette opp domene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå