Gå til innhold

Server maskin/ ftp.server


Anbefalte innlegg

Har lyst på en server i huset. en jeg kan lagre ting på som på en FTP server, eller bare en vanelig hardisk via nettverk. Helst beggedeler.

 

Trenger masse forslag til en billig maskin, jeg kjører XP home på min maskin, går det an at den andre er lunix? er helt ny på lunix (har sikker skreve det feil også), vil ha den så billig så mulig!!! to eller tre tusenlapper :roll: .

 

altså: maskinen vil jeg bruke til ftp.server.

Lagring av ting og tang.

kankje en server på et spill?

 

Har noen her et forslag? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst på en server i huset. en jeg kan lagre ting på som på en FTP server, eller bare en vanelig hardisk via nettverk. Helst beggedeler.

 

Trenger masse forslag til en billig maskin, jeg kjører XP home på min maskin, går det an at den andre er lunix? er helt ny på lunix (har sikker skreve det feil også), vil ha den så billig så mulig!!! to eller tre tusenlapper :roll: .

 

altså: maskinen vil jeg bruke til ftp.server.

Lagring av ting og tang.

kankje en server på et spill?

 

Har noen her et forslag? :D

 

Lunix? Hehe, du tenker vel på Linux? ;) Du trenger jo for så vidt ikke noe særlig til maskin hvis du skal ha server, men hvis du vil ha en bra server som du kan spille spill med mange users på, så ville det vel være lurt å kjøpe en Western Digital Raptor 72GB som en av diskene(?) Er ikke helt sikker på dette, men det var en datakyndig kar som sa det til meg :roll:

 

Anyway, lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Glem raptor-disker til server, med mindre du hoster for 100+ brukere. Du kan fint sette opp en server i heimen med en vanlig 7200 rpm disk, helst med 8MB cache.

 

Den fungerer fint som spillserver også, det er ikke mye data en server skal pumpe ut, så det går helt fint.

 

Raptor er raske og bra disker, men helst til OS-disk på den maskinen du bruker til selve spillingen. Det er overkill for en server.

Lenke til kommentar
ja, vet du kor eg kan finne dette hen?? hest noe norske sider! :roll:

Ja, de har det på stort sett alle nettbutikker. 36,7 GB og 74 GB.

Hvis du skal ha en server som du kan hoste mange spillere på, så burde du kanskje øke prisen litt, så skal du få deg en mye bedre server med en gang. For ca. 5000,- får du deg helt sikkert en brukbar server. :yes: Hvis du skal ha den helt nede i 2-3000,- så må du belage deg på at den kan bli litt treg osv. noen ganger.. Hvis du skal ha så billig som overhodet mulig, så sats på et socket A system, kanskje:

 

AMD Duron på 1.6GHz.

 

Abit NF7 v2.0

 

Maxtor DiamondMax 160GB IDE

 

Q-Tec Midi Tower

 

DDR-DIMM 256MB PC3200

 

Tilsammen 2793,-

 

MERK!! Hvis du kjøper en av de 10 000rpm's harddiskene jeg har nevnt øverst, så må du bytte hovedkort, for de er S-ATA, noe det hovedkortet jeg har fåreslått ikke støtter.

 

Når du skal ha skjermbilde og installere operativsystem, så låner du skjermkortet, skjermen og cd-spilleren fra maskinen du bruker til vanlig..

 

Lykke til, håper det hjelper :thumbup:

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Glem raptor-disker til server, med mindre du hoster for 100+ brukere. Du kan fint sette opp en server i heimen med en vanlig 7200 rpm disk, helst med 8MB cache.

 

Den fungerer fint som spillserver også, det er ikke mye data en server skal pumpe ut, så det går helt fint.

 

Raptor er raske og bra disker, men helst til OS-disk på den maskinen du bruker til selve spillingen. Det er overkill for en server.

Ok, kan vel stemme det. Har bare hørt det :)

Lenke til kommentar

Joda, du kan gjerne benytte Linux, men da foreslår jeg at du legger det inn på den maskinen du bruker til vanlig først, så du lærer deg iallefall de mest grunnleggende tingene, så du ikke roter bort alt på serveren. Du må selvfølgelig sjekke opp om komponentene du kjøper støtter Linux. Har ingen progs for å sette opp ftp-server å anbefale, men husk, google er din venn :D

 

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...