Gå til innhold

Test av Canon PowerShot A40


Anbefalte innlegg

Steve's Digicams har testet dette kameraet.

 

"Canon's new PowerShot A40 is an excellent choice for those desiring an easy to use and compact size two-megapixel camera."

 

"The image quality of the A40 is noticeably better than many of the other 2-megapixel cameras. The color saturation and white balance is excellent. Indoor people pictures shot with the flash seemed to be a little extra saturated but that's the way most folks prefer them. There was very little need to correct the vast majority of the pictures that we shot. The focus is sharp and well defined especially when shooting closeup objects."

 

"The bottom line is that this is an excellent camera for those that just want to take good pictures without fussing with any controls, or for those that do. Turn it on, frame the shot, press the button -- you're done. And confident of a good image. Not bad at all for just $299!"

 

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html

 

MLW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har også CNet testet kameraet.

 

CNET Rating: 8 out of 10

 

The good: Compact design; wide range of light-sensitivity and shutter-speed settings; good exposure and flash adjustability; plenty of features at an affordable price; many optional accessories available.

 

The bad: Imprecise zooming; occasional noticeable image noise; tight optical viewfinder; AiAF autofocus sometimes too poky.

 

The bottom line: Canon's PowerShot A40 packs plenty of useful features into an affordable camera while making operation easy for both one-button point-and-shooters and snapshot photographers who like more control.

 

http://electronics.cnet.com/electronics/0-...04-8984933.html

 

MLW

Lenke til kommentar

Det som var med i A40-pakka mi fra komplett er :

 

A40 kamera

Wrist Strap

4 AA alkaline batterier (varer 100-150 bilder med LCD på)

Kabel for å koble til USB på PC

Kabel for å koble til TV (Du må kjøpe SCART-kabel i tillegg)

8MB Sandisk CF kort

Software

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på å kjøpe et A40; er du fornøyd med kameraet? Har du f.eks prøvet filmfunksjonen?

 

Jeg ser noen steder at kameraet kan ta film til minnet er fylt opp, mens andre oppgir f.eks 30sek - vet du hvordan det er i praksis? Jeg har allerede et CF kort på 128Mb som jeg hadde tenkt å bruke.

 

Og, er det noen alternative kamera jeg burde ta med i betraktningen omkring 4000kr?

Lenke til kommentar

Først av alt. Maks oppløsning er kun 320x240 i 20 fps tror jeg det var, så det er ikke brukanes til noe. Kanskje til nød på internett.

 

Du kan maks ta 15-17 sekunder filmsnutter om gangen. I 160x120 kan du få opptil 30 sekunder.

 

Punger du ut en 10000 så får du nok et som kan ta film til minne er fullt.

 

Ellers er det et greit kamera.

 

Anre akutelle kameraer er vel fuji2800,Canon v2 + sikkert en mange andre til 4000 også.

 

Hvis du vil ha et lite kamera så kjøp v2. Vil du ha et med stor zoom kjøp fuji2800. Noe i mellom så blir det A40.

 

NB!!!!!!!!!!!!!!

Jeg kan ikke så forferdlig mye om digitalkameraer da A40 er mitt første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...