Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan..

 

Er egentlig litt usikker på hva jeg mener, eller hva jeg leter etter men skal prøve og forklare det så godt som mulig..

 

Hvordan kan jeg feks fra side1.asp linke til side2.asp?id=1, også i side2.asp feks skrive ut "id-nummer"..

 

Slik at om jeg feks skriver side2.asp?id=123 så vil html siden som blir generert se slik ut:

 

<HTML>

123

</HTML>

 

(For eksempel..)

 

 

Regner med at dette er ganske lett, men siden jeg ikke engang vet hva det heter, blir det litt vanskelig og finne ut..

 

-Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

du kan gjøre det slik

 

SIDE1.ASP

<html>
<body>
<a href="side2.asp?id=111">Gå til side 2</a>
</body>
</html>

 

SIDE2.ASP

<html>
<body>
<%=request("id")%>
</body>
</html>

 

Resultatet blir da slik du vil ha det og som du ser, er det ikke spesielt vanskelig. Dersom du har lyst til å lære deg mer ASP, kan du ta deg en tur innom ASP101 som har en del nybegynner tutorials.

 

dacourt

Lenke til kommentar

Ok, takk for raskt og utfyllende svar dacourt !

 

Driver med et lite prosjekt i VK1 Brukersystemer ser du..

Har litt begrensa med tid, men får se om jeg kanskje tar og går og setter av litt fritid til detta og, så får vi se hva det blir til :)

 

-Kristoffer

Lenke til kommentar
istedenfor berre Request bør du bruke Request.<plass å hente fra>("<ettlant>"), idette tilfellet Request.QueryString("id")

Jeg er enig at en for ordens skyld ikke bør bruke kun "Request.("...") , men som en gammel traver innen ASP gjør jeg det :-)

 

Det spørs hvor mange request du skal ta i mot på en side (enten i fra en form eller vanlig query). Og så lenge du har kontroll på hva som blir mottatt er det ingen problem å bruke kun "Request". En av problemene som kan oppstå er dersom du har satt to element til å hete det samme i en query og en form, vil du få problemer med å bruke kun request siden du ikke kan være sikker på hva du faktisk mottar.

 

For en de som har lyst til å lese mer om Request-objektet, er dette en grei side.

 

dacourt

Lenke til kommentar

selfølgelig, viss du er HELT sikker på at data berre komme fra en plass med det navnet, men viss nåken har veldig lyst å fucke opp kan jo dei sjøl enten poste data til sida eller legge til en querystring i URLen

 

så tryggaste måten er å ha med alt, men det virkar fint med berre Request.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...