Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til å route Telenor linjen min


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg ADSL fra Telenor (1024/256) og har en Jensen Scandinavia Broadband Router II. til den har jeg tilkoblett to pc'er (en trådløst og en med kabel) og en netverkskabel fra modem til wan porten i Routeren.

 

Jeg har vært inne på routeren og satt opp pppoe og satt opp brukernavn og passord. Har prøvd å sette DNS manuelt (fant DNS adresser på en "bruksannvisning" som følget med modemet) jeg har også prøvd uten DNS'ene. Jeg har også skumlest gjennom bruksanvisningen som følget med routeren og har følgt den mens jeg satte opp netverket.

 

Men når jeg er ferdig med oppsettet har jeg fortsatt ikke internett, men jeg har netverk mellom de to pc'ene...

Det virker helt fint viss jeg tar kabelen fra modemet og rett inn i nettverkskortet og innstalerer med telenor-cden..

 

Noen som hvet hva jeg har gjort feil?

*takker for alle svar*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp fått meg ADSL fra Telenor (1024/256) og har en Jensen Scandinavia Broadband Router II. til den har jeg tilkoblett to pc'er (en trådløst og en med kabel) og en netverkskabel fra modem til wan porten i Routeren.

 

Jeg har vært inne på routeren og satt opp pppoe og satt opp brukernavn og passord. Har prøvd å sette DNS manuelt (fant DNS adresser på en "bruksannvisning" som følget med modemet) jeg har også prøvd uten DNS'ene. Jeg har også skumlest gjennom bruksanvisningen som følget med routeren og har følgt den mens jeg satte opp netverket.

 

Men når jeg er ferdig med oppsettet har jeg fortsatt ikke internett, men jeg har netverk mellom de to pc'ene...

Det virker helt fint viss jeg tar kabelen fra modemet og rett inn i nettverkskortet og innstalerer med telenor-cden..

 

Noen som hvet hva jeg har gjort feil?

*takker for alle svar*

huska på @online.no i brukernavnet da ?

 

[email protected]

 

Må ha det i routern, hvis ikke får du ikke nett

Lenke til kommentar

Ja, jeg har husket å skrivt @online.no bak brukernavnet..

 

jeg prøvde å skru av DHCP-funksjonen i Routeren, men når jeg prøvde å renewe IP'en ved hjelp av

 Ipconfig /renew

I CMD

 

Fikk jeg denne meldingen

Windows IP Configuration

 

An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

 

Så jeg tror ikke modemet router

Lenke til kommentar
Fikk jeg denne meldingen
Windows IP Configuration

 

An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

 

Så jeg tror ikke modemet router

Hvis du skrudde av DHCP i routeren er jo denne meldingen som forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...