Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fjernstyre pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en berbar pc uten skjerm som jeg skal bruke som ftp server og evt dc-hub hjemme ut mot nettet.

siden pc`n ikke har skjerm(bruker ekstern til tider), men jeg heller ikke har plass til en ekstra skjerm lurer jeg på om noen har erfaring med et bra program for å fjernstyre pc`n fra min vanlige arbeidspc.

Det bør være brukervennlig og kunne brukes til det meste (ala fjernstyring på msn)

 

Jeg har funnet flere programmer, men de passet ikke meg så godt.

 

Takker så mye for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk, men dette er windows programvare?

 

Er rdesktop noe bra? noen erfaringer?

Følger med winxp. start->all programs->accessories->communication Klient kan lastes ned til andre windows-versjoner. her

Bruker det selv daglig, og har ingen problemer med å anbefale det. Og så er det jo gratis også da.. :)

Lenke til kommentar

Remote Desktop er vel bare implementert i XP pro.

 

Kan slutte meg til de som roser VNC, det er gratis, det funker like godt over internett som i lokalnettverket, og det fungere på tvers av plattformer (windows/linux/unix). Bruker det selv jevnlig til å fjernstyre en maskin sør i Spania, og har etter 10 måneder kun gode erfaringer.

Lenke til kommentar

takk for vnc, jeg installerte det og det funker tydeligvis bra.

 

Men når jeg skal koble meg til serveren over nettet, skal jeg skrive inn min internett ip-adresse da og så finner den serveren på lokalnettet automatisk?

 

EDIT: kan kan også streame ned musikk til host pc`n med nvc?

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

For å få tilgang til serveren over lokalnettet er det den lokale ip du må taste inn. Skal du fjernstyre over internett kan du bruke ip mot internett hvis serveren står direkte på nett. Har du en router/gateway foran må du bruke ip til denne enheten og forwarde fra server til router. Det er helt sikkert nettverksguruer på forumet som er mye bedre egnet enn meg til å hjelpe deg med dette.

 

Husk å åpne for VNC i brannmurer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...