Gå til innhold

USB vs PS/2


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har nettopp kjøpt Intellimouse Explorer 4.0. Skiftet fra en optisk hjulmus fra logitech...liten dings. Hitill så har jeg brukt usb porten som tilkobling men, i "getting started" - guiden så står det at anbefalt tilkobling for 4.0 m/windows, er ps/2.

Noen som vet om det er noe fordeler visa versa? hva er evt forskjellen?

Nå bruker jeg ps/2 og det ser ut til å funke som bare det.

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdaterings frekvensen er helt annerledes.. du kan oppleve "LAGG" eller at musa reagerer sakte eller hakker litt... standard oppdaterings frekvensen til usb er dobbelt eller nesten trippel av ps/2

 

men så kan man tweake ps/2 porten til nesten usb 2... men jeg mener usb er bedre etter å hatt mus i ps/2 å usb... har kun usb 2 porter på pcen min da.... 6 eller 8 stk

Lenke til kommentar
oppdaterings frekvensen er helt annerledes.. du kan oppleve "LAGG" eller at musa reagerer sakte eller hakker litt... standard oppdaterings frekvensen til usb er dobbelt eller nesten trippel av ps/2

Det har jeg aldri merket.

Det spørs vel også på optikken til musen om det kommer til å "lagge" på en PS/2 port.

Lenke til kommentar

det er veldig mye info om dette i den artikkelen om den nye razor-musa, tror jeg. Ellers er standard oppdateringsfrekvens på ps/2 80mhz, mens på usb er den 125. Hvis man bruker ps2-rate eller logitech-drivere f.eks , så kan man tweake den opp i 200mhz. Jeg er ikke sikker på om det er noe forskjell på frekvensen fra usb 1.1 og 2.0

Lenke til kommentar

Hallo der. Det beste må jo være å eksperimentere litt selv og finne ut hva som passer deg best. Jeg har selv kjørt mus i både ps2 og usb, og kommet fram til at det er hipp som happ for min del. Triks og miks litt, og finn løsningen du syns er mest komfortabel. Gode råd er jo som kjent dyre, men dette er det beste jeg kan finne på i denne sammenhengen :thumbup:

Lenke til kommentar
men så kan man tweake ps/2 porten til nesten usb 2...

kunne du ha utdypt denne litt VincentYa?

 

Takk for inputen folkens :thumbup: Tror jeg kjører på ps/2 en stund, se hvordan det fungerer i det daglige bruk. Fant forresten noe som heter samplingrate under egenskaper for musen. Så såpass "fancy" ut at jeg skrudde den opp til 200 (fra hundre). Om det gjør noe til eller fra vet jeg ikke :)

 

edit:

Hvis man bruker ps2-rate eller logitech-drivere f.eks , så kan man tweake den opp i 200mhz
Det var vel denne det, hehe.

 

Forøvrig så kjennes det ut som en god mus ( :D ), digger smoothscrollen. Blir kanskje litt klam i hånda etter en stund.

Endret av mcbeef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...