Gå til innhold

PC-synkronisering og internett-tilgong.


Anbefalte innlegg

Eg har nyss bestilt t630 for å få moglegheit til å sjekke mail på hybelen. I denne forbindelse spurte far min om eg har tenkt på om dette går an med kontantkort. Han meinte eg måtte ha eit spesielt abonnement til dette.

Netcom Data Call vart nemnd.

 

Går det an å surfe nettet frå PC med kontantkort, viss ja, er dette dyrt? Er det mykje å spare på å bestille Netcom Data Call? Kan Netcom Data Call nyttast som vanleg telefon-abonnement også, eller går dette kun for internett?

 

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enhver telefon med IR/bluetooth og innebygget modem (som de fleste har) kan benyttes til å surfe på internett og sjekke mail ved hjelp av en laptop (eller vanlig PC da).

 

Abonnementet er ubetydelig. Du ringer bare opp en internettleverandør. Alle gratis-alternativer funker utmerket. Men kontantkort har jo i utgangspunktet dyre tellerskritt da, så sånn sett blir det dyrt.

 

Og det lønner seg å finne en internett-leverandør som tilbyr oppringt forbindelse til et mobilnummer fremfor et 8xx-nummer - siden det er billigere å ringe fra mobil til mobil. ;)

 

Telenor har i hvertfall en egen oppringningstjeneste med mobil-nummer. "Telenor Internett Mobil" heter den vel. Tror ikke man må være kunde hos Telenor eller Telenor Internett for å få tilgang til dette, holder å være registrert som FriSurf-bruker eller noe. Altså; man må ha et passord og brukernavn. Men Telenor har jo flere gratis-alternativer...

 

Okei; litt difust svar. Mulig andre kan hjelpe deg bedre. :p;)

Lenke til kommentar

T630 har jo epostklient. Den kan brukes istedenfor å koble seg opp med PC og hele den pakka der.

 

Ellers får man stort sett sjekket annen mail (webmail) på telefonen, via WAP over GPRS, som nevnt i innlegget over. Ikke er det dyrt heller, siden du ikke betaler for tiden du er pålogget.

 

Surfing med mobil er dårlig butikk... det koster altfor mye og går altfor tregt (med mindre du bruker en tekstbasert browser). Skaff deg heller WLAN kort til din bærbare, hvis det er det du har, og gå på jakt :) Det er sikkert noen som har et usikret trådløst nettverk i nærheten :green:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...