Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf GTI


Lystig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg vurderer å kjøpe meg en golf, skal ivei å kikke på en Golf GTI 86 modell som har gått 250000km, selger ønsker 18.000 for den. Antar den har noen feil, hva skal jeg se etter og hvor skal jeg se etter det?

GTI'er er typisk kjørt hard, og siden den har gått 250.000 km så ville jeg ikke ha kjøpt bilen uansett. Du kan jo i værste fall ta en NAF-test.

Lenke til kommentar

Det syns jeg var dyrt. Står en Golf Gti 16v '87 til salgs i Molde hos forhandler til 25000. Den har gått ca 200k og har stått der ganske lenge. En jeg snakket med antydet ca 15k som rent kjøp. Det er fin pris. Den har orginalt skinnintr. soltak, kjørecomp osv. Ingen hull i interiør etter høyttalere osv. Strøken bil, for å være '87 mod.

 

Typiske feil her er drivknuter, rust (overalt) spesielt skjermer, kanaler, under mattene inne i bilen, bagasjerommet, bak skiltet, lekkasjer i bakluke, masse reodor-felgen løsninger dersom noe ikke virker, i tillegg til dårlig kasse og motor. Alt etter hvor hardt kjørt den er.

 

Det er ihvertfall ingen bil du kjøper deg om du ikke kan å skrue litt. Isåfall så må du lære deg det. :)

Lenke til kommentar

En ting er iallefall sikkert. du skal aldri finne på å gi 18 høvdinger for en 86 modell golf gti som er gått 250' km. Då skal det vere innstallert jet motor ellerno..eller nyoverhalt motor..

 

Men rusten er farlig...kan ikkje bli sagt nok.

 

kan også eventuelt be om å få teste bilen med kald motor. Tikker den i starten men tikkingen avtar etterkvart kan det vere et tegn på at motoren er i ferd med å ta kvelden.

 

Kan også eventuelt ta opp oljelokke mens bilen står på tomgang. Legg handa over opningen...får du då olje på hendene som "spretter" opp....er dette også et dårlig tegn.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
kan også eventuelt be om å få teste bilen med kald motor. Tikker den i starten men tikkingen avtar etterkvart kan det vere et tegn på at motoren er i ferd med å ta kvelden.

 

Det betyr ikke at motoren tar kvelden, men at de hydrauliske ventilløfterene er slitte, noe som er vanli, desverre, mest pga dårlig oppfølging av oljeskift og oljekvalitet,men motorn tar ikke kvelden. Prisen var litt høy,

men som sagt sjekk for rust på nedre del av dører, bakluka. Golf ruster mindre en mange andre biler fra samme tiden.

 

Gti motorene går langt, så lenge du skifteroljefilter/ olje(bruk en bra) når det skal og register reima når den skal.

 

Men det er jo tross alt snart en 20 år gammel bil, så du kan ikke regne med at den er feilfri.

Lenke til kommentar
kan også eventuelt be om å få teste bilen med kald motor. Tikker den i starten men tikkingen avtar etterkvart kan det vere et tegn på at motoren er i ferd med å ta kvelden.

 

Det betyr ikke at motoren tar kvelden, men at de hydrauliske ventilløfterene er slitte, noe som er vanli, desverre, mest pga dårlig oppfølging av oljeskift og oljekvalitet,men motorn tar ikke kvelden.

Tikking i motoren er som oftest en ventil ja, stemmer det. MEN, om tikkinga avtar under køyring etterkvart som motoren blir varm, så kan det vere motoren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...