Gå til innhold

Radeon9800pro spill-problemer


Anbefalte innlegg

Hei!

Har prøvd å søke litt på forumet men finner ikke helt samme problemet.

 

Har prøvd BF-V og Far Cry-demo og problemet dukker opp i begge programmene.

Etter et par minutter med spilling, fryser plutselig spillet seg og noen ganger også hele maskinen. Hvis jeg har VPU aktivert dukker det noen ganger opp en feilmelding, men maskinen er fortsatt ikke til å redde, og en Re-boot er uungålig.

 

Problemene oppstod med omegadrivere til XP, men de nyeste cathalyst driverene hjalp heller ikke.

 

Sapphire radeon 9800pro er ikke klokket, jeg har standar vifter (strøm + 3dkort)

P4-ht 2.8 @ 3.08.

1024 twinMos ram (2x 512)

Asus p4c800

 

Noen som har opplevd det samme, eller som kan tenke seg hva som kan være feil ? Problemene oppstod etter å ha kjøpt nye høytalere og Sub, men tviler på at det har noe med saken å gjøre ? :roll:

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har prøvd å søke litt på forumet men finner ikke helt samme problemet.

 

Har prøvd BF-V og Far Cry-demo og problemet dukker opp i begge programmene.

Etter et par minutter med spilling, fryser plutselig spillet seg og noen ganger også hele maskinen. Hvis jeg har VPU aktivert dukker det noen ganger opp en feilmelding, men maskinen er fortsatt ikke til å redde, og en Re-boot er uungålig.

 

Problemene oppstod med omegadrivere til XP, men de nyeste cathalyst driverene hjalp heller ikke.

 

Sapphire radeon 9800pro er ikke klokket, jeg har standar vifter (strøm + 3dkort)

P4-ht 2.8 @ 3.08.

1024 twinMos ram (2x 512)

Asus p4c800

 

Noen som har opplevd det samme, eller som kan tenke seg hva som kan være feil ? Problemene oppstod etter å ha kjøpt nye høytalere og Sub, men tviler på at det har noe med saken å gjøre ?  :roll:

 

På forhånd takk !

Hei , har selv ingen problemer med de nevnte spill . Har AMD XP2800+ og 9600Pro

med Catalyst 4.4. 1024MB ram . Men med Soldier of Fortune 2 får jeg tilsvarende problemer ved bruk av "feil" lyddriver . EAX 1 funker helt fett , men med EAX 2 eller nyere henger spillet og maskinen kan fryse helt , så ikke se bort fra at skifte av lyddriver kan løse dine problemer .

MVH

Erik

Lenke til kommentar
vifta slutta å gå ja ? asus-probe gir meg noen snodige tall her innimellom, men ikkeno som burde være faretruende.

 

PSU- vet jeg faktisk ikke hva betyr :dontgetit:

 

Fastwrite sto på ja.. kan prøve å skru den av...

 

4x agp... vil ikke det si at jeg får dårligere ytelse da ? :p

Når han spør etter PSU'en din, spør han hvilket merke det er på strømforsyneren.

 

Så, hvilket merke er strømforsyneren?

Lenke til kommentar

Hovetkortet mitt ( hvis spm. var rettet mot meg) er

"Asus P4C800 Hovedkort for S478/800mhz I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD"

 

Titta også inni maskinen.. og Psu`en var Jaggu en Q-tec gitt ! er det noe stress ?

 

 

Har prøvd det meste nå, men ikke å sette til 4X Agp, men det skal gjøres.

 

Testa Vietnam i stad, og har funnet mer ut om hvordan feilen fremstår:

 

Etter en sinnsykt lang Loading tid på sikkert 10 minutter, kom jeg inn og tok ett skritt før maskinen frøys før skjermen ble helt sort.

Skjermen blir så fyllt av noe som ser ut som en scrambla tv kanal, bare veldig rutenett aktig.

Musikken og lydene fra spillet er fortsatt i bakgrunnen , og jeg ser at ting skjer på skjermen hvis jeg trykker ALT+TAB.

Aner ikke hva annet jeg skal gjøre enn å re-starte, og da bruker maskinen vanvittig lang tid både på å starte og å ta disc-repair eller hva det heter :p

Når maskinen er inne i WindowsXP igjen er skjerminstillingene satt til 43 Hertz, Interlaced !

 

Håper noen kan gi noen fler tips om hva jeg kan gjøre.

Takker for alle tips så langt.

Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg meg en ny psu nå nettop... MIST 350w (trur jeg)

 

Pcen starta opp mye raskere nå :) før tok den en "røykepause" på 2 min der den ikke gjorde noen ting... før den starta winxp.

 

MEN.. Jeg har fortsatt problemer med spill...

har satt allt av instillinger som foreslått av dere, og andre i andre poster, men til ingen nytte. Satt også ned AGP til 4X.

 

Kjører 3dMark03 og systemet fryser når man får se nærbilde av trynet til hu dama i Trolls lair. Fikk tilogmed en Artifact i form av en diger hudfarga "stokk" som gikk ut av trynet hennes en gang.

 

Hva F*** er detta da ?

Kan det ha noe med kjøling å gjøre? har jo ikke så mye krevende i maskinen.

 

Hjelp ?! :no:

 

[edit: Har forresten en veldig gammel Eizo 20" skjerm.. kan ikke ha noe med dette å gjøre vel ?]

Endret av Good_Riddance
Lenke til kommentar
Fikk tilogmed en Artifact i form av en diger hudfarga "stokk" som gikk ut av trynet hennes en gang.

 

:lol::lol::lol: Takk for en god latter. Lamt av meg, men kunne ikke dy meg :)

 

Men on-topic: Når noe fryser som det ved heavy load, pleier det normalt å være grunnet varme.

Endret av fLR
Lenke til kommentar
Da kjøpte jeg meg en ny psu nå nettop... MIST 350w (trur jeg)

 

Pcen starta opp mye raskere nå :) før tok den en "røykepause" på 2 min der den ikke gjorde noen ting... før den starta winxp.

 

MEN.. Jeg har fortsatt problemer med spill...

har satt allt av instillinger som foreslått av dere, og andre i andre poster, men til ingen nytte. Satt også ned AGP til 4X.

 

Kjører 3dMark03 og systemet fryser når man får se nærbilde av trynet til hu dama i Trolls lair. Fikk tilogmed en Artifact i form av en diger hudfarga "stokk" som gikk ut av trynet hennes en gang.

 

Hva F*** er detta da ?

Kan det ha noe med kjøling å gjøre? har jo ikke så mye krevende i maskinen.

 

Hjelp ?! :no:

 

[edit: Har forresten en veldig gammel Eizo 20" skjerm.. kan ikke ha noe med dette å gjøre vel ?]

Jeg har slitt med det samme en stund, og skulle gitt mye for å finne ut hva som svikter. Er egentlig ikke overbevist om at det er skjermkortet som gjør det, ellers hadde jeg kjøpt ett nytt med en gang. Like før hele PC'en går i søpla !

 

Har byttet lydkort, det har ikke hjulpet. Har justert masse 'innstillinger' uten å komme noen vei. Hadde en del problemer med BF1942 først, der har ting begynt å bli stabilt uten at jeg egentlig vet hvorfor. Så køpte jeg BFV, den har jeg aldri fått spilt mer enn maks 10 minutter før hele maskinen fryser.

 

Har oppdatert drivere for lydkort, systembord, skjermkort etc etc

 

Kan jo liste spec'en min, kanskje noen kjenner igjen noen fellestrekk som kan være feilkilden ?

 

MSI 6380 kort med XP2400+ prosessor

1.5 GB RAM (PC2100)

WD 1200JB disk og en annen ED 40GB disk

Onboard lydkort : Realtek AC97

Logitech Trådløst Bluetooth Tastatur/Mus m/Bluetooth hub

Connect3D Radeon 9600 Pro (128 MB RAM)

350W PSU

Lenke til kommentar

Dette høres mistenkelig ut som problemer grunnet varme. Har vært borti flere tilfeller der det rett og slett har vært for varmt inne i blikkboksen, og dette har resultert i lignende symptomer som de som beskrives her. Prøv å klokk ned, evt bedre lufting/kjøling/sirkulasjon, det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Når jeg fikk mitt R9800 pro

 

Så fikk jeg masse såne her ting på skjermen

 

Fucka Skjermbilde

 

Det som visste seg å være fucka var at jeg hadde et MSI hk som skulle støtte 8x agp men gjorde ikke det, så ved å settte ned til 4x agp hjalp som faen, og nei det er ikke noe å tape på og skifte til 4x fra 8x.

 

Fastwrite skal du også ha slått av, er bare et par radeon 9600 som tjene å ha den på.

 

Slå også av VPU og sørg for ha de nyste driverne 4.4 catalyst, hjalp hvertfall meg i Bf-v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...