Gå til innhold

MSI Kt3 Ultra (ikke ru)


Gjelleren

Anbefalte innlegg

Hei leser.

Jeg har et Msi Kt3 ultra hovedkort.

Da jeg nettop var på tg spurte jeg en i hardware seksjonen om jeg fortsatt kunne bruke mitt hovedkort og oppdatere prosessor fra min nåværende (xp 2000) til en barton 2800+. Han påstod at om jeg kjørte upg på biosen, så skulle jeg kunne kjøre med prosessor opp til xp 3000.

 

Det jeg lurte på er:

* Hvor jeg kan sjekke om dette stemmer.

* Stemmer det

* Blir det helt på trynet om jeg bestiller det som står i listen nedenfor.

* Siden jeg spiller mye (vil jeg merke mye forskjell om jeg kjøper disse delene)

( Dette er selfølgelig i nye spill som Farcry)

 

 

 

Min nåverende maskin er :

Msi Kt3 ultra hovedkort

640MB ram (512(333) Aparcher ram+128MB(333) twinmos. (funker bra sammen)

Saphire Radeon Powercolour 9800 pro

Amd XP 2000 prosessor.

 

Det jeg tenkte å oppgradere er:

---------------------------------------------------

AMD Athlon XP 2800+ 2.075GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

----------------------------------------------------

Thermaltake VOLCANO 11 Xaser CPU Vifte

Socket A, AMD inntil XP3400+, fra 17dB

----------------------------------------------------

TwinMOS 512MB DDR PC2700

184pins, 333Mhz, CL2.5

(twinmos var 300 kr billigere en om jeg valgte aparcher så jeg tenkte jeg skulle gå for TwinMOS siden jeg allerede har en twinmos og en aparcher og at dem funker bra sammen.)

----------------------------------------------------

Pris for delene ble totalt 2 052,00 KR

 

 

 

Håper på en respons fra folk som har peiling.

Mvh Gjelleren.

Endret av Gjelleren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehrm...... Beklager å måtte si det, men arkitekturen i Atholon/Thoroughtbred sammenlignet med Barton + er ganske forskjellige. På hjemmesidene til MSI finner man ut at dette kortet (som også jeg har, men ARU) ikke støtter mer enn 2600+ med 266 mhz bus; 2800+ er med Barton-kjernen 333 mhz...

 

Kortet støtter ikke den CPU'en. :ermm:

 

Edit:

 

KT3-series CPU-support.

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

Hei, godt å høre at det er flere som nyter dette gode kortet! :) Sitter selv på en KT3-Ultra ARU, med en 2200+.

 

Som du korrekt har fått høre så kan du ha opptil 3000+ Barton, med 5.7 BIOS. (dog ikke 3200+ som har 400FSB).

 

Selv tenker jeg som så: Skal kjøpe en 3000+ nå snart, siden den koster ca 1300,- som er billig for så god ytelse. Det blir siste del av oppgraderinger på dette HK, og jeg går for A64 når tiden er moden for det (og lommeboken føler for det...).

 

Det er min mening at du ikke før noen bedre valuta for pengene enn å gå til topps med en 3000+, minnet ditt kan du evnt. beholde, det fungerer fint med den CPU'en.

 

sjekk forøvrig dette forumet: http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=12 Mye gode råd å hente der!

 

For å bråsvare på forrige post også: Kortet støtter opp til 3000+, 333FSB. Grunnen til at det ikke står "offisiell" støtte på MSI sine sider er at du manuelt må sette FSB til 166, det gjøres ikke automatisk. Du vil se at KT3-ultra2 støtter disse offisielt - og du vil også se at de bruker samme BIOS....

 

 

Fredrik.

 

Edit: kort svar på overstående post

Endret av frejoh
Lenke til kommentar
Hei, godt å høre at det er flere som nyter dette gode kortet! :) Sitter selv på en KT3-Ultra ARU, med en 2200+.

 

Som du korrekt har fått høre så kan du ha opptil 3000+ Barton, med 5.7 BIOS. (dog ikke 3200+ som har 400FSB).

 

Selv tenker jeg som så: Skal kjøpe en 3000+ nå snart, siden den koster ca 1300,- som er billig for så god ytelse. Det blir siste del av oppgraderinger på dette HK, og jeg går for A64 når tiden er moden for det (og lommeboken føler for det...).

 

Det er min mening at du ikke før noen bedre valuta for pengene enn å gå til topps med en 3000+, minnet ditt kan du evnt. beholde, det fungerer fint med den CPU'en.

 

sjekk forøvrig dette forumet: http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=12 Mye gode råd å hente der!

 

For å bråsvare på forrige post også: Kortet støtter opp til 3000+, 333FSB. Grunnen til at det ikke står "offisiell" støtte på MSI sine sider er at du manuelt må sette FSB til 166, det gjøres ikke automatisk. Du vil se at KT3-ultra2 støtter disse offisielt - og du vil også se at de bruker samme BIOS....

 

 

Fredrik.

 

Edit: kort svar på overstående post

Offisiell støtte er lureri, mao?

Får man det til å kjøre, er det vel ingen problemer.

 

Ya c, I told ya, it's gonna work just fiiine... ;)

Lenke til kommentar

Hadde et MSI kt3-ultra2. Dette hadde offisiell støtte for 166MHz fsb. Såvidt jeg vet, gjalt dette bare for ultra2-versjonen.

Men hvis hovedkortet ditt er stabilt på 166MHz fsb, samt at det støtter multiplieren du skal bruke på prosessoren (som er meget sannsynlig), så tror jeg ikke at det er noe i veien for å bruke prossessorer som ikke har offisiell støtte fra produsenten sin side.

An annen ting; northbridge-kjølingen er passiv og spinkel på disse, så bytte til en aktiv kjøler her anbefales.

Lenke til kommentar

BIOS Type AMI® BIOS File Sizes 521KB

 

Version 5.7 Update date 2003-2-24

 

Update Description -Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)

-Add "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup

-Fixed ATI 8500 AGP card cannot be used

 

 

Bios side

 

Barton funker mao ikke på trådstarters kort, men ser ut som El Hadjis Bios kan flashes for å takle Barton

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...