Gå til innhold

.wma på mp3 spillern?!


Anbefalte innlegg

Hei... vet ikke om det er så hardware relatert, og ikke om dette er helt riktig plass... men jeg prøver!

 

Jeg har en mp3 spiller jeg fikk til jul, Creative MuVo 128mb, og den er fin og flott :p, men det står den suporter .wma filer... og det vet jeg den gjør, for jeg rippa cdene mine å lå sangene på den, og det funka! Men nå har jeg formatert, og gjør det samme nok en gang... men nå når jeg legger de på spillern... blir de bare helt "stille"... altså ingen lyd!

 

Det er litt synd! For her prøver jeg å være på lovens rette side og betale for min musikk, kommer lykkelig hjem, bruker microsoft sin superenkle måte å rippe på... men funker det? Nei?! Så nå blir jeg jo nøtt til å laste de ned istedet!

 

... eller gjøre dem om til .mp3 da... men hadde jeg ikke vist bedre, hadde jo microsoft skvisa meg ut på ulovelig veier her!

 

Uansett... er det noe enkelt å gratis som fjerner copyrighten på .wma filer? Så jeg slipper rippe alt en gang til... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programvare?! Fant ikke den jeg! :ermm:

 

... men er .wma virkelig bare møkk? Men hvis jeg konverterer fra wma til mp3... da blir jo ikke mp3'en noe bedre en wma fila, gjør den vel?! :dontgetit:

 

Selv syntes jeg wma høres helt åleit ut...! :)

 

Dessuten er jeg nesten fredig å kopiere cdene nok en gang! Denne gangen uten protection! ;)

Endret av ptfe
Lenke til kommentar
Programvare?! Fant ikke den jeg! :ermm:

 

... men er .wma virkelig bare møkk? Men hvis jeg konverterer fra wma til mp3... da blir jo ikke mp3'en noe bedre en wma fila, gjør den vel?! :dontgetit:

 

Selv syntes jeg wma høres helt åleit ut...! :)

 

Dessuten er jeg nesten fredig å kopiere cdene nok en gang! Denne gangen uten protection! ;)

Synes wma er et dårlig format fordi det går for eks. ikke an og gjøre filene over

til wave format(brenne til cdformat), har du først gjort om til wma så kan du ikke gjøre det om til orginalformatet(ikke med noen microsoft produkter ihverfall),

så er det jo microsoft sitt alternativ til mp3(full kontroll).

 

Vet ikke om det det er dårligere lyd, men det er jo enda mere

komprimert enn mp3 :p

 

Alive media wave mp3 converter

Endret av xertus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...