Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig router til en chello kabelforbindelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor hoppet på Telios prisvennlige ip telefoni tilbud. Hun er tilkoblet via kabel til upc/chello.

Så, hun må visst da ha en router, slik at både pc og ip telefon kan være tilkoblet samtidig.

Hvilke routere bør jeg kjøpe ?

Forslag til sted å kjøpe dem hadde også vært kjekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så jeg kan kjøpe hvilken som helst router ?

det er ikke noen bestemt protokoll eller noe slikt den må kunne støtte ?

Skrevet (endret)
CNet Broadway Gateway. Har innebygd 4-ports switch... 415 kroner hos datakjeden

nei nei nei!

for all del ikke kjøp den cnet routeren.

det var den jeg kjøpte, og det gikk ikke bra.

den gikk varm etter kort tid og da mista jeg internett tilkoblingen.

tok ikke lenger enn et kvarter med nedlasting så gikk den varm og online spilling gikk i alle fall ikke.

dro tilbake til datakjeden og fikk byttet den i en 3com router (et lite mellomlegg på 150 spenn)

3com routeren blir ikke lunket en gang mens cnet routeren kunne jeg steke egg på.

søk så ser du i alle fall en til som har hatt problemer med varm cnet router.

Endret av magnus1987
Skrevet
CNet Broadway Gateway. Har innebygd 4-ports switch... 415 kroner hos datakjeden

nei nei nei!

for all del ikke kjøp den cnet routeren.

det var den jeg kjøpte, og det gikk ikke bra.

den gikk varm etter kort tid og da mista jeg internett tilkoblingen.

tok ikke lenger enn et kvarter med nedlasting så gikk den varm og online spilling gikk i alle fall ikke.

dro tilbake til datakjeden og fikk byttet den i en 3com router (et lite mellomlegg på 150 spenn)

3com routeren blir ikke lunket en gang mens cnet routeren kunne jeg steke egg på.

søk så ser du i alle fall en til som har hatt problemer med varm cnet router.

Så rart. Jeg har den Cnet routeren, og jeg har ingen problemer med den. Har lasta ned i flere timer uten problemer... Har faktisk aldri hatt problemer med den.

Skrevet

Jeg vil definitivt fraråde deg D-link og SMC til bruk på Chello. Jeg har store problemer med begge to (Dlink DI604 og SMC7004VBR er i praksis samme boksen) på denne ISPen. De er basert på samme hardware og det gjør at jeg får akkurat samme problem på begge ("connection is broken" hele tiden). Så jeg vil anbefale at du holder deg utenom disse merkene og alt som inneholder hardware fra AMIT. 3com er et merke som har brukt hardware derfra.

Hvis noen har en 4-ports router som funker stabilt på Chello, så fortell meg gjerne hvilken. Bruker noen Linksys BEFSR41?

Skrevet
Protokollen du skal se etter er PPPOe som støttes av de fleste routere som selges iallefall her til lands

Du skal ikke ha PPoE på Chello som er en kabelleverandør. Dynamisk IP er tingen.. men det har vel de aller fleste. Pass på at du ikke kjøper en ren ADSL router.

Skrevet (endret)

Jeg har en Cnet router liggende her som jeg har brukt mot UPC i et halvt års tid nå... aldri vært noe problemer med den... Kjøpte meg trådløs router (D-Link 624+) for en stund siden, og til opplysning så funker den også uten problemer mot UPC...

Så om du kun skal ha en helt enkel router, har jeg ikke noe problem med å anbefale deg den Cnet routeren nei...

Arild

Endret av Langtind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...