Gå til innhold

minnekort til Cannon Ixus 400


Anbefalte innlegg

Far min har nettopp kjøpt seg et digital kamera, og han lurte på hvilket minnekort man bør velge, jeg sjekket litt og fant ut at Twinmos hadde en del forskjellige hastigheter mens apacer hadde billig pris men ingen speed beskrivelse, er det viktig?

 

Hva bør jeg velge?

 

Ps. Compact minne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar, som jeg tror mange er enige i:

Legg litt ekstra penger i kortene, kjøp av de "trygge" merkene.

F.eks Sandisk og Lexar.

Det kan jo selvfølgelig gå bra med andre kort også, men etter en gang med et kort som har klikket, lærer en..

(Har selv hatt apacer-kort til mitt canon-kamera, som har klikket helt)

Mvh Jan Ove

 

Edit: med tanke på fart: Tror ikke det er så nøye med raske kort til det kameraet. Merker det kanskje best om du bruker kortleser til å overføre bilder til pc.

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Hadde med 3 minnekort på en ferie. Plutselig så hadde et 128 mb CF-kort mistet 70 mb. Hadde altså tatt relativt få bilder, men kortet trodde det var fullt. Måtte velge mellom å formatere kortet (la endel bilder gå tapt), eller å klare meg med færre bilder fra ferien. Valgte å formatere. Dette var kjipt, og er ganske sikker på at det var Twinmos-kortet som sviktet.

 

Anbefaling: kjøp et dyrt og bra kort!

Lenke til kommentar

Covcon: Sikkert for sent nå, men det er ofte godt mulig å redde bilder tilbake, selv etter formatering..

En tankevekker?: Jeg formatterer kortene mine noen ganger hver uke..(Etter hver tømming) Selv nå, klarte jeg å få frem bilder som jeg tok for nesten et helt år siden.

:wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...