Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port forwarding (NGT)


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått adsl fra NGT (Delta 2200). Og prøver for tiden å laste ned filer fra Suprnova.org som bruker programmet bit torrent, men det går utrolig tregt (ligger rundt 10KiB). Leste en artikkel på nettet om hvordan det skal kunne gå raskere. http://userpages.umbc.edu/~hamilton/btclientconfig.html

Viss noen er interresert. I artikkelen står det noe om at du må forwarde noen porter. Hvordan gjøres dette? Har en netopia router som jeg fikk fra NGT. Måten du omgår NAT i artikkelen virker komplisert, går det an å/ hvordan disables NAT? Og viss dette gjøres går det hardt ut over sikkerheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes tusenvis av tråder om dette, men skal være snill gutt å svare på spørsmålet ditt.

 

Ta en titt her for guide om hvordan du skal forwarde porter i din Netopia-router. Det er også en grafisk guide her.

(og hvis du må åpne porter som er under 1024 - noe som er tilfellet med Bitorrent, må du fikse dette i filter-settet ditt. for guide, se her.)

Lenke til kommentar

Nå skjedde det action. Nedlastingen kom opp på 60KiB. Betydelig økning, men bør det ikke gå enda fortere... Men skal ikke klage. Takker for hjelpa. Det som hjalp var guiden på NGT uoffesielle sider. http//endring.nextgentel.no....... skjønte jeg ikke vitsen med.

Lenke til kommentar
Nå skjedde det action. Nedlastingen kom opp på 60KiB. Betydelig økning, men bør det ikke gå enda fortere... Men skal ikke klage. *snip*

Kommer helt an på torrenten egentlig..

 

Noen ganger har man flaks og det går raskt, andre ganger ikke...

 

Bare husk å la torrenten være åpen en god stund etter du er ferdig med nedlastingen, så hjelper du alle

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei! trenger litt hjelp her folkens... jeg skal gjennåpne portene til Bit torrent... jeg lurer bare på hva jeg skal skrive på private adress og public adress...

 

skal jeg skrive 10.0.0.1? jeg har foreste en netopia 3351 ruter, hvis det skulle hjelpe...

 

EDIT: La med et hjelpebilde... markert det ukjente med rødt

post-61-1102693236_thumb.jpg

Endret av hallyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...