Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DCC internt i nettverket ? (irc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidliger en SMC barricade router og da kunne jeg sende filer mellom pcene internt i nettverket via DCC i irc. Nå har jeg en Zyxel 650r router og da funker ikke dette. Er det noe jeg må enable for å få dette til å funke ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal jo egentlig ikke ha noe å si, da routeren ikke påvirker trafikken mellom selve datamaskinene...

erm....

Problemet er jo selvsagt når flere av maskinene her er på foreksempel EFnet. Da klarer jeg ikke å sende til den andre via irc. Dette funket før. Må ha ettellerannet å gjøre med at routeren ikke skjønner at ipen jeg vil sende til er internt i nettverket.

Ikke vet jeg...

Skrevet
en del routere klarer ikke rute til sin egen eksterne IP innenfra.

Ingen som har peiling på om Zyxel routeren min klarer dette da ? Er så vanvittig kjekt å kunne sende småfiler på denne måten, har jo ftp og vanlig fildeling i windows, men når man først er på irc så er dette en mye enklere metode...

Skrevet

nei, for når du går via IRC, så kobler du opp via IRC-serveren, og begge har sin eksterne ip koblet til IRC serveren, så den er den det kobles inn på.

Med mindre IRC serveren er en lokal server. Da kan du se bort fra alt jeg har sagt i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...