Gå til innhold

Whitebox CL 56


dan99

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk med Bæreveske til min CL56. Whitebox har lovet meg å sende PC`en på fredag :) Håper på at jeg får Pc`en til helgen :), noe som kan være usansynlig etter at jeg har lest diverse tråder på dette forumet. Kommer til å kjøre noen benchmark og poste resultatet på denne tråden her når jeg får PC`en :).

 

biZaRRe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn.. Da har jeg fått inn windows på pcen, og fått tid til å teste denne. Jeg kan bare si en ting.. Denne er verdt å vente på!!!! Den er helt rå.. Sinnsykt bra ytelse, utrolig bra skjerm, og støynivået er fraværende! GLIMRENDE!

 

Nå gleder jeg meg bare til å få lagt inn linux på pcen. Noe jeg tror kan blir et eventyr i seg selv, men jeg liker utfordringer. Å legge inn XP var null problem.

Alle drivere fulgte med på cd. WLAN var oppe og gikk med engang.. Brenneren har jeg ikke hatt tid til å teste enda, men det er en Toshiba!

 

Ellers veier den ingenting, har pent design, og fin å ta med seg i sekken. Det har jeg erfart!

 

Har bare en ting å utsette på maskinen, det er at strømtilførselen er på høyre-

side av maskinen, og ikke bak maskinen!

 

Alle dere som venter på CL56, VENT! Det er virkelig maskinen å vente på!

Jeg har også fått testet maskinen min så smått nå. Er litt uenig i at støynivået er "fraværende". Jeg hører en jevn susing når viften ikke går, og en langt mer dominerende susing når viften starter. Har mistanke om at det bl.a er harddisken som støyer, så jeg lurer på:

 

Hvilken harddisk og DVD-brenner har du fått med? (modellnr i device manager)

 

Jeg har

 

HD: MK6026GAX

DVD: SD-R6112

 

Når det gjelder skjermen har jeg litt blandede følelser; lysstyrke og kontrast er bra, men innsynsvinkel vertikalt er så som så. Jeg ser tydelig at fargene endrer seg bare jeg nikker litt opp og ned på hodet. På svart bakgrunn (oppstart Windows f.eks.) er effekten særlig tydelig, da man tydelig ser fargeforskjellene (svart i midten, grå oppe og nede, avhengig av skjermvinkel).

 

Er veldig interessert i dine og andres synspunkter her!

Lenke til kommentar
Jeg har også fått testet maskinen min så smått nå. Er litt uenig i at støynivået er "fraværende". Jeg hører en jevn susing når viften ikke går, og en langt mer dominerende susing når viften starter. Har mistanke om at det bl.a er harddisken som støyer, så jeg lurer på:

 

Hvilken harddisk og DVD-brenner har du fått med? (modellnr i device manager)

 

Jeg har

 

HD: MK6026GAX

DVD: SD-R6112

 

Når det gjelder skjermen har jeg litt blandede følelser; lysstyrke og kontrast er bra, men innsynsvinkel vertikalt er så som så. Jeg ser tydelig at fargene endrer seg bare jeg nikker litt opp og ned på hodet. På svart bakgrunn (oppstart Windows f.eks.) er effekten særlig tydelig, da man tydelig ser fargeforskjellene (svart i midten, grå oppe og nede, avhengig av skjermvinkel).

 

Er veldig interessert i dine og andres synspunkter her!

DVD-ROMen bråker litt når den er i gang, det er det eneste jeg kan si genererer støy på pcen.

 

 

Jeg har følgende:

HD: HTS726060M9AT00

DVD: Samme

 

 

Bestilte 7200 rpm disk, derav ikke samme disk som deg. Fikk en 60Gb 7200rpm disk fra Hitachi. Dette angrer jeg ikke på, da den er rask og så og si lydløs.

 

 

Angående skjermen kan jeg også si meg enig i. Dog er ikke dette noe jeg legger merke til, i bruk. En annen ting er av/på-knappen til WLAN, som jeg syns burde være hardwarebasert, og ikke software styrt.

Lenke til kommentar
DVD-ROMen bråker litt når den er i gang, det er det eneste jeg kan si genererer støy på pcen.

 

 

Jeg har følgende:

HD: HTS726060M9AT00

DVD: Samme

 

 

Bestilte 7200 rpm disk, derav ikke samme disk som deg. Fikk en 60Gb 7200rpm disk fra Hitachi. Dette angrer jeg ikke på, da den er rask og så og si lydløs.

 

 

Angående skjermen kan jeg også si meg enig i. Dog er ikke dette noe jeg legger merke til, i bruk. En annen ting er av/på-knappen til WLAN, som jeg syns burde være hardwarebasert, og ikke software styrt.

DVD-romen bråker når den brukes ja, men det ser jeg ikke som noe problem.

 

WLAN-bryteren er hardwarebasert hos meg ihvertfall. Sitter en bryter på venstre side av maskinen.

 

Hvor lydløs er maskinen din når den bare står stille uten å brukes? Mulig jeg er litt kresen på dette, men jeg hører den godt når jeg sitter ved pcen, og kan høre den noen meter unna hvis det er stille i rommet. Så jeg mener den absolutt ikke er lydløs...

 

Kan jo tenkes at min 5400rpm disk bråker mer enn din 7200rpm, selv om det virker litt merkelig.

 

En ting til: På undersiden av maskinen der viften sitter er det et rundt luftinntak e.l. På min maskin er det et lokk i plastikk over dette hullet, slik at det faktisk ikke er noe hull i det hele tatt. Er det slik på din også? Skulle nesten tro Whitebox hadde glemt å bytte ut lokket med et filter...?

Lenke til kommentar
DVD-ROMen bråker litt når den er i gang, det er det eneste jeg kan si genererer støy på pcen.

 

 

Jeg har følgende:

HD: HTS726060M9AT00

DVD: Samme

 

 

Bestilte 7200 rpm disk, derav ikke samme disk som deg. Fikk en 60Gb 7200rpm disk fra Hitachi. Dette angrer jeg ikke på, da den er rask og så og si lydløs.

 

 

Angående skjermen kan jeg også si meg enig i. Dog er ikke dette noe jeg legger merke til, i bruk. En annen ting er av/på-knappen til WLAN, som jeg syns burde  være hardwarebasert, og ikke software styrt.

DVD-romen bråker når den brukes ja, men det ser jeg ikke som noe problem.

 

WLAN-bryteren er hardwarebasert hos meg ihvertfall. Sitter en bryter på venstre side av maskinen.

 

Hvor lydløs er maskinen din når den bare står stille uten å brukes? Mulig jeg er litt kresen på dette, men jeg hører den godt når jeg sitter ved pcen, og kan høre den noen meter unna hvis det er stille i rommet. Så jeg mener den absolutt ikke er lydløs...

 

Kan jo tenkes at min 5400rpm disk bråker mer enn din 7200rpm, selv om det virker litt merkelig.

 

En ting til: På undersiden av maskinen der viften sitter er det et rundt luftinntak e.l. På min maskin er det et lokk i plastikk over dette hullet, slik at det faktisk ikke er noe hull i det hele tatt. Er det slik på din også? Skulle nesten tro Whitebox hadde glemt å bytte ut lokket med et filter...?

Den HD du har fått er det mange av oss med CL50 som også syns bråket. De fleste av oss har fått byttet den uten problemer.

 

Ta en tlf samtale med whitebox og spør på en pen måte om disken skal bråke slik? Det burde ikke være noe problem og få byttet den. PS, det hjelper ikke og bytte til samme disken, du trenger et annet merke. De bråker like mye alle sammen.

Lenke til kommentar

Virker som om det er litt forskjellige synspunkt på støynivå her..

Er noen mer kresne enn andre eller er pc'en helt stille, litt lyd eller støyete?

 

Sitat:

 

Hvor lydløs er maskinen din når den bare står stille uten å brukes? Mulig jeg er litt kresen på dette, men jeg hører den godt når jeg sitter ved pcen, og kan høre den noen meter unna hvis det er stille i rommet. Så jeg mener den absolutt ikke er lydløs...

 

Sitat slutt:

 

Dette var da drøyt? på dinside.no fikk den jo 10 av 10 der 10 er støyfritt. Mulig de har en litt annen disk i da, men så stor forskjell skal det vel ikke være?

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at den bråker veldig mye, men det er såpass at det er irriterende. Jeg leste testen på dinside, og deres kommentarer til støy - "10 av 10, helt støyfri" - veide tungt.

 

Takker for bekreftelse på at denne disken støyer unormalt mye. Skal høre og se om jeg kan få byttet. Hvis ikke hever jeg nok kjøpet; dette er ikke det jeg hadde forventet.

 

Noen kommentarer på vifteåpningen på undersiden? Skal denne være helt lukket? Virker jo rart...

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en 80gb disk på 5400rpm.

Noen som vet om denne støyer noe særlig?

 

Når jeg bestilte via telefon spurte jeg om pc'en var lydløs og svaret jeg fikk da var at den kom til å bli helt stille...

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en 80gb disk på 5400rpm.

Noen som vet om denne støyer noe særlig?

 

Når jeg bestilte via telefon spurte jeg om pc'en var lydløs og svaret jeg fikk da var at den kom til å bli helt stille...

Hvem HD i 80Gb har du bestitl da? det er Thosiba 60GB 5400rpm som bråker endel. Jeg byttet selv til 80GB 5400rmp, Hitatchi 5k80.

 

Den er det et mye bedre støynivå på ;) Og jeg syns den bare blir mer og mer stille når jeg har fått brukt den en stund nå.

Lenke til kommentar

Woohoo!

I morgen får jeg min cl56.

Har faktisk ventet i over 4 mnd på bærbar maskin.

Begynte med cl1557, så en inspiron 9100. Begge avbestilt på grunn av at det tok over 1 mnd med løgner uten leverning.

Har ventet i 6 uker eller noe på cl56, men denne gangen beit jeg leppene sammen og ventet.

 

Er litt spent på overraskelsen WB sa de skulle gi meg.

De nevnte oppgraderinger og prisreduksjon, men magefølelsen min sier at jeg verken får det eller bærevesken. Satser på ei flaske vin :p

Anyways....kan poste mine inntrykk da..

 

Fredrik

Lenke til kommentar

Hvem HD i 80Gb har du bestitl da? det er Thosiba 60GB 5400rpm som bråker endel. Jeg byttet selv til 80GB 5400rmp, Hitatchi 5k80.

 

Den er det et mye bedre støynivå på ;) Og jeg syns den bare blir mer og mer stille når jeg har fått brukt den en stund nå.

Er vel bare en type 80Gb disk?

Hvis jeg forstår deg rett hadde du først en 60Gb som bråket endel før du byttet til

80Gb på 5400rpm som var mye mer stille?

Jeg har ikke fått min pc enda, regner med jeg har den i morgen så jeg vet rett og slett ikke hvilken diskprodusent som har den disken jeg får?

Mest sannsynlig får jeg den Hitatchi 5k80 disken siden de har bare en type 80GB eller tar jeg feil?

 

Håper jeg får en stille disk siden jeg har tenkt å ha den på en forelesning eller to :wow:

Lenke til kommentar
Men tikker ikke din Nielsen? Min tikker ganske ofte, selv når den står i rommet og jeg ikke jobber på den... synes egentlig det kan være litt irriterende til tider også jeg da...

Det tikket noe i satrten, men som sakt jeg syns den abre blir mer og mer stille etter noen mnd bruk :)

 

Er kjempe fornøyd med min :)

Lenke til kommentar

omsider kom maskinen.. flott den.. prb er bare at den ble bestilt med 80gb HD-fikk 60 GB. ringte sånn ca 5 ggr for å forsikre om at det ikke skulle bli noe krøll siden ordresystemet deres virket noe tilfeldig..synes uansett bråket er minimalt.. Noen nevnte overraskelser- jeg ble også lovet dette- bl.a gratis flott skinnbærevæske og at alt ekstrautstyret ikke ble tatt betalt for- hvilket ekstrautstyr? fikk verken HD jeg bestilte, bærevesken eller noe annet...

Lenke til kommentar

Fikk omsider maskinen her om dagen jeg også og må si jeg er litt overasket over kvaliteten. Var mye mer billig plastikk preg enn hva jeg hadde ventet, skulle ikke tro det ut i fra prisen. Skjønner ikke helt hva den vifte imitasjonen på undersiden er godt for heller. Er skuffet over skjermen også, ikke like bra som på min ECS 736 (som er til salgs forresten om noen vil ha den).

 

Støy er så si fraværende, det er mulig å høre vifta når den er på full guffe men da må du høre nøye etter. Det som høres mest er dvd-rom'en når den spinner opp.

 

btw,

HD: MK6026GAX

DVD: GWA-4040N

 

Kan ikke si at hardisken støyer, hører kun fra den under søking eller vanlig disk aktivitet. Men den blir veldig varm, ligger på 40°C idle og litt over 50°C under load.

Kan noen sjekke hvilken ram de har fått? I følge Everest har jeg pc2700 ram (333) men på klistremerket på selve brikken står det pc2100.

 

Jeg var også lovet skinnveske på kjøpet og fikk faktisk veske med maskinen, men den var av nylon. Vet ikke om jeg gidder å klage mer nå, begynner å bli lei av "Pål" som lover og lover..

Lenke til kommentar
hvilket trådløst nettverks kort er det som står i disse??

 

tenker på at det er vel samme nettkort som http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=239729&st=0 ?? eller? er det andre kort.

CL56 kommer med Intel PRO/Wireless 2200BG, altså 54Mb "G" kort, iallefall på min maskin. Hva som kommer med CL1557 maskinene aner jeg ikke, men ut i fra den tråden er det snakk om et 108Mb kort. Det er det ikke på CL56 maskinene.

Lenke til kommentar

Whitebox cl1557 kommer med et giga-byte gn-wiag 108mbit nettverkskort.... Dette kortet fungerer jo ikke med driverne som er tilgjengelige idag, det er litt surt, særlig når wb sier at det skal fungere(og jeg tror dem er rimelig klar over at det ikke fungerer).

 

Eller er det noen med dette kortet som har fått det til å fungere??

 

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Selfølgelig.....

Etter å ventet 6 uker kom endelig min CL56.

Ble veldig skuffet..

Maskinen virket jo veldig grei, men jeg savnet små knapper for bytting av sang osv....

Det første som slo meg var at bæreveska ikke var med.

Det andre som slo meg var at oppgraderingene og den hyggelige prisreduksjonen jeg ble lovet, var fraværende.

Men det verste....

Har ei spesifisert kvitering hvor det står at jeg har betalt 990 kr mer for en 1,7 ghz, men hva er i maskinen? Jo, en 1,6!!!

Er så drita lei WB nå at jeg tror jeg spyr.

Så nok en gang må jeg ringe og kjefte dritten av dem.'

Dette er for dårlig.

 

 

ps. Stod forresten at jeg hadde ATI Radeon 9700 Pro Turbo. Dette stemmer vel ikke, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...