Gå til innhold

:-) !!!!!*****HJELP TIL KOBLING AV HARDISK*****!!!!! :-)


TCK

Anbefalte innlegg

Hei! Eg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt!! Eg har ein ganske gammel maskin som hardisken klikka på. Den hardisken valgte eg å kaste fordi den var ubruklig! Men eg har fått tak i ein ny harddisk som g kunn vil bruke til eit spill (skal bruke den til å spille counter strike med venner). Men når eg skulle skifte harddisk så gløymte eg hvor alle ledningene skulle. Eg fannt ut hvor strømmledningene skulle, men ikke dei andre. Så eg får ikke kobla hardisken opp på hoved kortet. Så eg lurte på om nokon kunne seie meg kva ledninger eg skal koble i hardisken (foresten så er alle lednigene til cd spiller`n og disketten ut av)?

 

 

Ein ting til. Når eg skal koble peer to peer nettverk må eg ha eitt nettverkskort da? Kan eg ikke bruke isdn kortet? Kva heitter ledningen eg må koble mellom maskinene??

 

Håper noen kan svare!!

 

Helsing TCK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja. Eg veit at eg ikke kan så mye om pc`ens innside. Dette er første gang eg prøver noe innvendig. Men eg må bare spørre. Hva er fustasje oppkoblings kabler?

Og til deg flabben2k: Eg prøver jo å lære litt av å spørre dere da!!

 

Kan ikke noen hjelpe meg? PLIZZZZZZZ

 

 

Når det gjelder netverket. Er det ingen som kan svare meg på hva ledningen eg skal bruke i eit peer to peer nettverk??

 

:smile:

 

MVH :smile: TCK :smile:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tck på 2002-04-01 12:32 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: tck på 2002-04-01 12:35 ]

Lenke til kommentar

- Har du manual til hovedkort/harddisk så står alt der.

- Det er ikke så mange valgmuligheter når du skal montere kabel fra HD til HK, vanskelig å gjøre feil, spesielt hvis du tar en kjapp titt i manualen :smile:

- Du kan ikke bruke ISDN kortet ditt som nettverkskort. Kjøp et nettverkskort og vanlig kabel.

Lenke til kommentar

Er litt toskete av dere å skrive slike tilbakemeldinger. Stakkars gutten spørrer om et spørsmål som virker vanskelig for han.

 

Han ber ikke om deres oppfatning av hannes datakunnskaper :grin:

 

For å kjøre Peer to Peer nettverk må du ha et nettverkskort, nytter ikke med IDSN kort.

Du må også ha en RJ 45 kabel, (TP)

 

Bare gå på butikken å spørr de toskene som står i kassa om de har en krysset TP kabel, de vet sikkert ka du meiner.

Når det gjelder harddisken så skjønner e ikke heilt ka du meiner.

Er bare 2 "ledninger" som skal festes i harddsiken

 

En strømledning og en IDE ledning.

IDE ledninga er brei og flatt. den skal kobles i hardisken å i hovedkortet..

 

Håper de hjalp deg...

 

En ting til : flabben2k, du har ikke peiling på ka du prater om...;D :grin: :grin: CS eie2k :grin: :grin: ;D

Lenke til kommentar

mange tror at datamaskinen er hardisken :sad:

 

feks.ikea katalogen pc bord med harddisk holder

 

denn heter kasssa eler toweret eller boxxen til og med kjent som PC-en og datamaskinen

 

harddisk = en del inni datamaskinen som ofte blir

feiltatt for datamaskinen

 

viss dere er mange som skal spille på lan kjøp en switch eller hub

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 13:27, Scap3r skrev:

Er litt toskete av dere å skrive slike tilbakemeldinger. Stakkars gutten spørrer om et spørsmål som virker vanskelig for han.


Han ber ikke om deres oppfatning av hannes datakunnskaper
:grin:

Bare gå på butikken å spørr de toskene som står i kassa om de har en krysset TP kabel, de vet sikkert ka du meiner.



 

 

Vel...vi ba heller ikke deg om din oppfatning om alle som står i kassa i en eller annen datarelatert butikk (hvorfor er de tosker da?) :mad:

 

Fei for din egen dør...

 

MEN jeg er enig i at en del svar her ikke hører hjemme i et seriøst forum!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...