Gå til innhold

Mobil til aksjehandel


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en ny mobil som jeg kan utføre aksjehandel med gjennom "mTRADER", en Java applikasjon fra Stocknet.

 

Kravene til mobilen er at den må takle Java-app av typen J2ME på 30 kB og at den støtter GPRS.

 

Den ultimate telefonen er selvfølgelig P900, men den synes jeg blir litt for stor til vanlig bruk. N6600 er også et alternativ, hadde det ikke vært fordi den er så utrolig stygg. Den mobilen jeg har mest lyst på er Z600, men jeg vet ikke om denne holder mtp. minne/prosessorkraft++. Noen som vet, eller kanskje bruker Z600 med mTRADER? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.... Tricky spørsmål.

 

Når det gjelder Java generelt, så støttes det av de fleste telefoner på markedet nå til dags. Riktignok varierer ytelsen fra telefon til telefon og siden du spør generelt om Java-ytelse er det ikke til å se bort fra at det er Nokia som er desidert best på Java.

 

Utifra hvordan du beskriver programmet høres det ikke ut som noe svært grafikkrevende program, noe som betyr at det da skulle kjøre noenlunde greit på de fleste telefoner med javastøtte.

 

Når det kommer til minne og GPRS så har omtrent alle telefoner mer enn 30 kb minne til javaprogrammer og spill og alle nyere telefoner med Java-støtte har GPRS innebygget.

 

Så i teorien kan du egentlig bare gå til hvilken som helst mobilbutikk og vrake og velge mellom det så finnes.

 

Ps. Be om å få "kjenne" litt på telefonen før du kjøper den sånn at du ikke kjøper katta i sekken....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...