Gå til innhold

Hvor stor vann blokk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil gjerne seg jeg også. Du har ikke et bilde Skrue?

Skal se om jeg ikke får laget meg et enkelt vannkjølingsoppsett, om (den noe optimistiske) sponsingen går i vasken.

Joda ,har masse bilder av den! Problemet er at disse ligger på den maskinen jeg holder på å bygge om. :blush:

Kan sikkert sende deg noen i løpet av morgendagen, så fort jeg får greiene opp å stå igjen!

Skjer det ikke noe i løpet av morgendagen, så send meg gjerne en PM.

Har forsøkt å finne en link til Cascade, men no luck. :no:

Lenke til kommentar

Her er tråden Cathar lagde om Cascade-blokka si:

http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?t=6666

 

Jeg hadde faktisk mest lyst til å lage et sånt design på sølvblokka mi, metallbunnen er jo latterlig enkel, MEN jeg trodde aldri jeg skulle klare å få til den passende plasttoppen.. Gleder meg til bildene dine av hvordan du lagde GPU-blokka di, Skrue! Du brukte kulepennrør, var det ikke så?

Lenke til kommentar
morn.. jeg syns 4mm bunn er ALT FOR mye... som jeg har sagt i noen andre tråder, minst mulig metall mellom vann og varmekilde. (diskuter så mye dere vil, det er fakta)

 

4mm hørtes mye ut ja... tror nok nærmere 1 er bedre....

1 mm det er jo bare tykkelsen på blekkplatene på en amerikansk bil, kan ikke det p.a.varmen bukle seg litt ?

Lenke til kommentar

Jo den har jeg sett før. Selve blokken er neppe noe problem, men toppen må du jo være trollmann for å fikse.

 

EDIT:

Gadd ikke lage enda et innlegg. Vil ikke ta over hele tråden med mine spørsmål

1. Bilder

2. Hvor mye for å mekke meg en? ;)

 

Høres meget bra ut. Håper at vi får se noen bilder av dette vidunderet.

Det jeg derimot ikke forstår er hvordan vannet kommer seg ut av hullene igjen, om rørene går ned i hullene. Eller står de bare over som en dyse?

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Fant noe, men vet ikke om det er hva du sikter til

Bilde

Nei dessverre.

 

Kort fortalt går det ut på følgende: Det bores en rekke hull tett i tett i en 5mm kobberplate, rett over core. Hullene er ca 4,5mm dype. Så lages det en topp med tilsvarende antall rør, som stikker nedi disse hullene.

Rørene jeg sjøl har brukt, er ganske enkelt innmaten i et par-tre kulepenner. Som du sikkert vet, er disse ganske trange; Ca 0,5mm om jeg ikke husker feil.

Vannet får dermed en ganske høy hastighet ned i alle hullene, og kjøler dermed svært godt!

Umiddelbart skulle man tro at en slik blokk er ganske restriktiv mht flow, men med 19 rør (som jeg har brukt) fungerer det veldig bra!

Testa også samme blokka på CPU, hvor den også gjorde en god jobb! (Har bilder).

Neste utgave skal jeg imidlertid lage med mye mindre hullavstand, som ganske sikkert vil gi bedre resultat. PT har jeg rundt 30grader på GPU med den blokka, (med 25grader på vannet) men tror at jeg kanskje kan komme lavere.

 

Ser at ArachnO er her. Han har jo sett bildene! :D

Lenke til kommentar

Javisst! :)

 

Som sagt, jeg gleder meg til å få se hvordan du lagde toppen, Skrue! Hvis dette ikke er så vanskelig likevel, vil jeg nesten vurdere å støpe en ny en... Med tid og stunder.. Forresten så er det jo nesten ikke noen vits i å støpe i det hele tatt - alt som skal gjøres med metallet er jo bare å bore hull i det..

Lenke til kommentar

istede for å starte en ny tråd med et enkelt spørsmål, spørr jeg heller her...

 

 

hvor mye tåler en Hydor L20 pumpe med tanke på antall blokker før den tar kvelden?

 

med tid kommer jeg til ha ca 5 blokker i systemet, og jeg tviler at hydoren holder til det.. :hmm:

 

edit: anbefaling av pumpe ??

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Skrue: tusen takk for svar: jeg overklokker, i massevis, dvs har en 2.4 p4 som jeg kjører på standard (! hele tiden) 3ghz, med standard core som er 1.525 volt. Jeg har faktisk ikke tenkt på å klokke ned til 2.4 men skal prøve det. Dog det jeg har prøvd fra før av er å klokke opp, til 3.5 med 1.625 voltcore som ga en temperaturøkning på omtrent 1 grad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...